Barnmorskan

Idag är det 34 dagar kvar till beräknad förlossning.
Om vi säger att Pyret tittar ut exakt samtidigt i graviditeten som Liam tittade ut så är det 21 dagar kvar.
Om vi säger att bebisen tittar ut den dagen då de flesta barn inte behöver ligga kvar på bb för kontroller utan klarar sig bra ändå så är det 13 dagar kvar.

Är i v 36 nu. Dagarna tickar på fort. SKÖNT! Igår var vi till affären men det gick inget vidare. Fick hur ont som helst och kunde knappt gå, hoppas att det lugnat ner sig lite. Idag har jag inte gått alls så mycket utan kört på att ta det så lugnt som möjligt så jag har inte provat om det är samma sak den här gången. Ska väll iväg en snabbis till affären så fort som Simon slutat så vi får väll se hur det går den här gången.

Idag har jag varit till barnmorskan också. Eftersom Simon varit ledig en del från jobbet den sista tiden pga olika anledningar så bestämde vi att han skulle stanna på jobbet och så frågade jag pappa om han kunde åka med mig istället, vilket han gjorde. Det gick bra där men jag fick inte den barnmorskan som jag brukar ha utan en student tog hand om mötet idag. Gjorde inte så mycket, och hon var trevlig. Sf-måttet idag var 35 cm, låg på 36 cm när jag väntade Liam. Allt såg bra ut och bebisens huvud låg neråt och var ruckbart. Enda saken som var riktigt jobbig var när hon skulle mäta sf-måttet samt lyssna på hjärtljuden för jag blev helt svimfärdig, blek och fick lock för öronen. Låg inte på rygg speciellt länge (smörjer ju magen liggandes på rygg varje kväll och det tar längre tid!) så det var lite jobbigt. Men efter lite vatten och fått sitta upp en stund så mådde jag lite bättre igen. Efter det åkte jag med pappa till jobbet och jobbade några timmar eftersom jag kommer missa lite på torsdag.

Nu ska jag försöka hasa mig upp ur soffan. Snart slutar Simon och då ska vi hämta Liam och sen åka till affären och ikväll kommer Aleks och Felix på Fringekväll. Mys!

Kommentarer
Postat av: Sofie, Texas & lillan i magen

Skönt att allt såg bra ut men otäckt med svimningskänslan =( sån blir jag i duschen.

Hoppas du mår bättre och inte har ont.

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback