Nu har han lämnat oss...

Början på den här dagen har inte varit den bästa. Först så ringde inte min klocka som den skulle så jag försov mig. Vaknade med huvudvärk och spyorna i halsen idag med men kände ändå att jag måste försöka ta mig till jobbet, kan ju bli bättre.
Ringde till pappa som skulle hämta mig efter att han dragit loss en kille som fastnat i snön. Tittade mig sedan i spegeln och insåg att det var ett stort misstag att inte föna håret igår efter duschen så det blev att dra fram plattången för att ta det värsta. När man sedan kände att man såg ut lite mer som en människa så ringde pappa. Farfar har gått bort. Nu är det ungefär en timme sen som han lämnade oss. Vet inte hur det känns riktigt. Vi hade inte direkt någon kontakt sådär och han var sjuk den sista tiden så jag tyckte mest synd om honom att han fick ligga där men vissa dagar har ju varit bättre än andra och då har det ju varit ok. Men det är jobbigt att höra att ens pappa låter ledsen, trots att han nog försökte att låta normalt.
Nu ska jag lägga mig ner, ta ännu en Citadon och sen inte göra någonting. Det förtjänar jag nog efter den här morgonen.


Farfar någon gång på 50-talet

Kommentarer
Postat av: Rebecca - mamma till Tove

Den 26 januari lämnade min mormors man jordelivet. De bor nere i Halmstad, och vi har väl träffats 2-3 gånger per år de senaste åren. Och han har varit dålig i 3 år. När min pappa ringde och berättade att han gått bort, så kom tårar. Men efter några timmar kändes det ändå som en lättnad, för hans egen skull. Han levde hemma med mormor, med syrgas HELA dygnet, orkade ingenting (han hade kol och lungemfysem) och låg mest till sängs. Nästa fredag är det begravning, min första som jag går på...

Postat av: Magdalena

Usch det är alltid svårt när någon går bort. Även om man inte stod varandra så nära. Och just det där när man hör sin pappa vara ledsen är svårt. Så var det när min farmor gick bort i höstas.



Ja jag höll på att fixa lite igår, men fick inte alls till det. Ska se om jag kan få ordning på det idag.



Ja jag var inne i v. 33 för att jag hade så mycket regelbundna sammandragningar. Så jag var helt övertygad om att hon skulle komma före bf. Hoppades hon skulle hålla sig inne till v.37 iallafall. Men sedan gick veckorna och hon kom v. 41. Tokigt. Men hoppas att det inte blir likadant för dig. För det var riktigt segt som sagt.

2011-02-10 @ 10:34:24
URL: http://malikon.wordpress.com
Postat av: emmy

Beklagar att din farfar gått bort! :/



Ja men visst, alla är ju så himla positiva i sina bloggar, så nån lär ju va negativ ;) Vart kommer du ifrån då? :)

2011-02-10 @ 10:47:58
URL: http://emmyyyy.blogg.se/
Postat av: Dåliga mamman

Vilken häftig gammal bild. Skulle egentligen kunna vara min mormor (lever ej längre) som går där i bakgrunden. Beklagar dock din farfar.Livet känns märkligt ibland.

2011-02-10 @ 14:51:13
URL: http://inaskrev.bloggspot.se
Postat av: maria

beklagar sorgen!

2011-02-11 @ 12:56:03
URL: http://lilliss84.blogspot.com/
Postat av: Emmelie

Beklagar. Du har haft ett par jobbiga dagar. Hoppas du piggnar till från magsjukan och att inga fler får den. Kram

2011-02-11 @ 19:37:34
URL: http://emmgus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback