Min bebis har blivit en stor kille

Hej hej! Nu är jag tillbaka igen. Sen jag skrev sist har det verkligen varit fullt upp. Vi hållt på och tapetserat och målat om i köket och vi ville bli klara till Liam fyllde 3 år så att vi har haft fullt upp varje kväll. När man har två små barn så får man ju tyvärr bara tid över då de sover och då blir det inte många timmar per kväll, men tillslut så blev det klart och det vart mycket bättre än vad vi trodde att det skulle bli. Bra att det går åt det hållet i alla fall.
Förutom att vi har hållt på i köket så har Nemo varit sjuk. Förmodligen någon 3 dagars feber eller något. Förra veckan hade han runt 39,6 grader i temp i några dagar och sen så vart han rödflammig över hela kroppen. Efter att febern väl släppt så blev han tokhes och nu börjar hesheten släppa men han är väldigt förkyld istället. Allt på en gång, stackaren.
Nu när jag är inne på Nemos hälsa så måste jag fråga om någon där ute varit med om det när barnen är runt 5 månader (har läst om dom som är runt 8 månader men tänkte om det är samma sak när dom är yngre än så). Nemo har fått som ryckningar eller vad man ska säga i huvudet. Han knycker med huvudet mot ena axeln och sen upp igen. Igår kväll höll han på ganska så länge med det. Ska till bvc idag och då tänkte jag att jag kunde fråga om det men tänkte ändå om någon här har någon erfarenhet av det.

För att fortsätta om vad som mer har hänt så har Liam fyllt 3 år. Det var bra skillnad på denna födelsedag och förra årets. Vi har både ett nytt boende så att vi nu kan få plats med alla hemma i vardagsrummet (behövde inte ens använda köket förutom när man skulle ta fikat) och sen så har Liam blivit större om beter sig på ett helt annat sätt. I flera dagar gick han och väntade och längtade till sin födelsedag för då skulle han få öppna presenter, det är väll det som alla barn älskar mest av allt? Han förstod mer nu om vad födelsedag är för något än vad han gjort tidigare vilket är väldigt roligt och spännande att se. Han har blivit så otroligt stor den senste tiden och man kan föra konversationer med honom på ett helt annat sätt. Min lilla bebis har blivit en stor kille nu.
Ni kanske förstår att med födelsedagskalas så kommer det lite bak, och med bak med två barn så tar det tid. Men jag lyckades i alla fall göra havrekakor, chokladbollar, vaniljbullar och två tårtor som Liam bestämde att det skulle vara godis på så jag känner mig nöjd. Hade Nemo varit frisk hade jag kanske hunnit gjort något mer ändå men det räckte gott och väl ändå.

Nu ska jag börja plocka lite här hemma och så ska jag försöka vara lite bättre på att skriva. Vi hade ju tänkt att vi skulle fixa hallen i veckan men imorgon så kommer några och ska fixa vårat badrum (en vattenskada i duschen som fanns innan vi köpte lägenheten så den gamla ägaren står för det skönt nog). Det blir alltså inget badrum fixat den här veckan så att jag får nog lite mer tid till övers för bloggandet då, hoppas vi. Men jag lovar inget.

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Roligt att höra från dig. Jobbigt med sjukdom, men härligt att det blev så bra när ni gjorde iordning.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback