Så mycket kostar kärlek

Du är på dag 140 av 280. (50%)

Du är i vecka 20.
Du har gått 19 fulla veckor och 6 fulla dagar (v19+6).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 5:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Mån 28 mar 2011
Du har 140 dagar kvar till beräknad förlossning.

---

Har det redan gått så fort? Nu har exakt halva graviditeten gått och imorgon går jag in i v 21. Helt sjukt! Tycker tiden har gått jättefort, samtidigt som det känns som att det är en evighet kvar tills det är dax för bebisen att kika ut. Får hoppas på att den kommer lite tidigare, vill ju ha den här nu!

I helgen har det blivit ett besök till Ullared. Ska försöka ta lite kort på lite av sakerna och lägga ut sen. Hittade massor av fina saker. Hittade kläder till Liam och till Pyret, 2 overaller till Pyret som den ska ha i början och lite leksaker till båda två. Liams julklappar blir ett "Fiskespel", ett stort Bamsegolvpussel, ett knopppussel, en leksaksdammsugare och en miniskateboard. En leksak fick han redan igår och det var en käpphäst som han blev helt totalt överlycklig för. Han har gått runt här hemma och lekt att sopborsten är en häst så vi trodde nästan att den skulle gå hem. Inatt har han sovit med den i sängen och även nu när han skulle sova middag så skulle självklart hästen ligga brevid. Sötnosen. Ibland kan det vara roligt att köpa lite kärlek, speciellt om den bara kostar 50:-!
Bästa köpet måste jag ändå säga är en jättefin vagga som vi hittade. Hur fin som helst för nästan "inga pengar alls". Den ska bebisen få sova i den första tiden. Den var ganska så stor så Pyret kan nog sova i den ända tills den kan sitta upp själv för då kanske den kan klättra över kanten och det är ju lite farligt. Men den var rymlig och fin i alla fall.
Hittade så otroligt mycket där borta (kom hem med 10 påsar + lite annat som inte fick plats i påsarna) så vi är mer än nöjda. Sen gjorde jag inte av med alls så mycket pengar som jag trodde att jag skulle göra så att nu har jag lite pengar kvar att lägga på barnvagn, babysitter, gåstol, babyskydd och en liten platttv som vi ska ha i sovrummet eftersom den nuvarande teven måste tas bort när vaggan ska in där.

Nu ska jag sätta igång och göra lite mat åt mig och Liam. Idag blir det makaroner och köttfärsås. Mums.


Liam ligger och sover middag med sina 2 favoriter, hästen och hunden.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback