Vinprat i Katrinelund

Nu har sommaren kommit på allvar, och vad skönt det är! Visserligen försöker man hålla sig från solens strålar mitt på dagen men annars är det riktigt fint. Ska bara försöka införskaffa en fläkt snart så att nätterna blir lite behagligare också, men jag ska inte klaga. Jag har ju väntat många månader på att den här sommaren ska komma!

I helgen har det blivit fart och fläkt. I fredags åkte jag med lilla familjen till Katrinelunds badplats och badade ett par timmar och sedan for jag iväg till en sommarstuga i närheten där det blev lite festande. Vart dock lite segt ett tag då jag drack och var på topp innan alla ens hade kommit så att den toppen började dala ner till trötthet ca 20 min innan de andra partygästerna kom, men det var trevligt ändå. Blev lite nattdopp och vinprat. Härligt.

På lördagen for vi till Kumla och firade att pappa har fyllt 50 år. Då fick man träffa lite släktingar som man inte sett på länge och sen hade även min storasyster lämnat Malmö för helgen för att besöka lilla Kumla.

Nu ska jag fixa lite färskpotatis som jag och sonen kan äta till lunch idag. Får försöka bli bättre på uppdaternadet av bloggen, men i ärlighetens namn, vem vill sitta vid datorn när vi har fått så fint väder här?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback