Luciatåg

Igår var det luciafirande. Liam var lite trött och inte på det bästa humöret utan ville inte vara med i tåget utan sitta i vårat knä istället. Plutten. Men det gick bra ändå och han blev på bättre humör när han fick en lussebulle och en pepparkaka i handen. Då vart han genast på mycket bättre humör.
Men det var ganska så kul att se småttingarna i tåget ändå. Söta dom små är när dom står där i sina pepparkaks- eller tomtedräkter. Hade med mig filmkameran också och måste säga att det var ganska så kul att kika på efteråt eftersom man först hör hur dom börjar sjunga och sen öppnas dörren till oss förälder och då brister genast hälften av barnen ut i gråt. Gullungar!





Idag har jag äntligen varit iväg och lämnad mina prover på labbet. Var riktigt jobbigt att gå upp imorse eftersom jag hade sååå svårt att somna igår, men efter mycket snoozande så lyckades jag slutligen kravla ur sängen.
Efter att ha varit till labbet så gick jag och letade på barnmorskan för att prata lite med henne om en ny tid samt mitt telefonsamtal. Ny tid fick jag direkt så klockan 15.00 idag ska jag till henne och mäta magen och väga mig, samt lyssna på hjärtljud. Ska bli mysigt. Känns som att graviditeten kommer igång lite nu, vilket det borde kännas som i v 26!

Insåg idag att jag fruktar våra små katters liv nu när jag ska laga mat. Magen är så stor så jag ser inte när dom springer runt fötterna på mig så Bamse låg lite illa till både en och två gånger när jag började förbereda maten för en liten stund sen... Men nu är det bara 3 månader av livsfara kvar för dom.


 

 


Kommentarer
Postat av: Denise - mamma till Kevin

Vilken sötnos till pepparkaka du har! :)



Haha, känner igen det där med att dom sjunger och sen tystnar för att börja gråta. Så sött. Nu är min för stor för att gråta, så i år stod han helt knäpptyst i lucia-tåget och vägrade sjunga =P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback