Systeryster har tagit studenten

Nu har det faktiskt hänt lite som jag kan berätta om. För några helger sedan var jag ensam hemma lördag-söndag då Simon var iväg med nya jobbet på teambuilding och Liam sov hos mamma. Då vart det ett långbad för mig med vindruvor och en flaska mousserande, efteråt tog jag taxi hem till Andreas där det vart förfest. Spanade in hans relativt nya lya och den var riktigt fin. Efteråt gick vi till Strömpis där partajande forsatte. Det var trevligt. Ganska så lugnt ändå men kul.

Sen har det inte hänt så mycket förrän i fredags så min lillasyster tog studenten. Jättefin var hon. Hennes pojkväns syster hade sytt klänningen och sedan hade hon satt lite prägel på den med ett svart skärp, jättefin. Efter att vi firat henne i Örebro åkte vi till Kumla hem till mamma och Micke. Där bjöd dom på kallskuret och potatissallad samt potatisgratäng. Var riktigt mumsigt. Dock lite tråkigt för Emmas pojkvän som är allergisk mot svenska mjölkprodukter och mamma hade självklart glömt av detta så att han fick enbart äta det kallskurna och sallad. Tur att han inte är vegetarian då.




På lördagen vart det firande av nationaldagen i Stadsparken. Tyvärr så öppnade sig himlen men vi alla fick ställa oss och trycka under lite paraplyn så gick det bra. Liam somnade i vagnen som var torr och regnskyddad. Ibland önskar man att man också kunde få vara så liten och ligga och ha det så mysigt.





Har inte hänt så mycket mer. Får återkomma när jag har något mer att berätta. Puss och Kram på er alla.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback