Asiatisk mat och flickkompisar med namnet Felix

Ännu en gång så får man lite tid över till att sitta här, kikar runt och inser att alla andra har uppdaterat deras bloggar och funderar över om det bara är jag som är för lite tid över till att uppdatera? Men men... Dagarna går på i 190 känns det som just nu. Imorgon fyller lillprinsen 6 månader och han har redan börjat sitta själv, och en annan blir bara äldre och äldre. Vart tar tiden vägen egentligen?

I lördags var det alla hjärtans dag. Denna dag gick ganska så obemärkt förbi. Blev bakad potatis och skumpa, vilket kan låta lite lyxigt men detta är favoritskumpan som blir hemköpt ett par gånger i månaden så att det är inget som man "går crazy över" idag. Lillkillen fick vara hos min kusin över dagen och kvällen vilket i hennes ögon var "Räddandet av alla hjärtans dag" och mina "Äntligen barnfritt". Vilken olik syn man kan ha på saker och ting ibland.

På tisdag ska jag träffa min gumsegumma Felix. Saknar den tösen nu när hon inte bor i mina kvarter i Baronhills längre *snyft*. Men jag överlever. Lite psykologhjälp och en och en annan utskriven tablett så artar sig dagarna ;)

I torsdags var lite roligt. Jag och Simon har skaffat barnvakt varannan torsdag och skrivit in oss på en asiatisk matlagningskurs för medborgarskolan. Detta var väldigt roligt och maten vi lagade var himmelskt god! Friterad kyckling och en kycklinggryta med en massa grönsaker i. Kan det bli bättre? Älskar asiatiskt så att det kommer säkerligen bli lika gott resterande torsdagar. Sen är det väll hemma hos mig som folk kommer bli bjudna på asiatisk mat i all oändlighet, ha ha...

Nepp, nu är det dax att fortsätta vidare i internetdjungeln så kanske jag hittar tillbaka till denna palm när lillaprinsen har somnat någon annan dag.



Liam sitter själv.



Liam i snyggtröjan.



Felix när hon flyttade in till Baronhills 2007. Det var tider det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback