Liquid och Harrys

Så nu har man blivit kopparfärgad i huvudet. Kusinen har tjatat på mig i någon månad så nu fick hon sin vilja igenom och hon är överlycklig. Känns skönt att behöva göra så lite för att göra någon glad. Jag anser mest att det är hår, vet egentligen inte om det gjorde från eller till.
Vad har hänt sen sist då? Har nog inte hänt jättemycket faktiskt. I veckan har det varit ganska så lugnt. I onsdags fyllde min lillasyster år och då vart det lite alkoholhaltigt tillsammans med hennes pojkvän. Var riktigt trevligt. Först var vi i mammas partajrum inredd med bar, biljardbord och darttavla så där fanns allt vi behövde. Sen åkte vi in till Örebro och satt hemma hos mig en stund. Calle lekte av sig lite i bollhavet och sen tittade vi på kort från Emmas första fylla. Tokan. Efteråt blev det Liquid. Där fann jag min gamla favorit som jag aldrig kommer ihåg vad den heter, men ni kanske minns? Man drack det när man var 18 och tror den börjar med något på O. En vit flaska med röd text. Har i alla fall inte sett den på flera år så den vart det självklara valet. Orkar inte förklara allt som hände nu men vi hade en riktigt trevlig och annorlunda kväll i alla fall.







I fredags skulle egentligen Liam kommit hem till mig men det vart barnvakt och Harrys med min kusin istället. Har inte varit ute med henne på länge så det var riktigt trevligt. Var jag, kusinen och 3 andra tjejer som äntrade Harrys. Hade riktigt trevligt med dans, prat med människor man inte träffat på länge samt en del alkohol och en och en annan shot. Träffade också min andra kusin där. Var riktigt kul då jag inte träffat henne på länge. Kvällen slutade dock lite upp och ner då någon (i hans ord) var besviken på mig (i mina var han sur). För att inte gå in på allt för många detaljer så handlar det om att jag vill göra som jag vill och känner för för stunden men han vill helst kunna kontrollera vissa saker och kunna säga åt mig vad jag ska göra i vissa punkter. Vart lite oense men tror delar av det var fylla också så jag låter det bero och bryr mig inte så mycket. Får väll se om det blir samma visa nästa gång man går ut och träffar på honom.

Igår kom den bästa i mitt liv hem till mig. Den enda som verkligen betyder något. Liam hade sovit hos sin farmor fredag till lördag och på lördagen runt klockan 12.00 hade min lillasyster varit snäll och hämtat honom och kom med honom hem till mig. Självklart hade lillen slocknat i bilen så Emma kom dragandes med ett litet hängande kolli, men det var mysigt ändå. Då kan man pussa på honom utan att han har några invändningar, ha ha. Sen åkte syster och efter någon halvtimme vaknade han upp igen. Då kom min mamma och hennes gubbe Micke på besök. De hade varit på Noramarken och köpt med en t-shirt till Liam. Det är svart och har en röd text där det står "Micke & Mormors Guldklimp Liam" på. Jättefin.
När de hade åkt blev Liam på lite dåligt humör så att jag satte honom i hans stol med en sked och så hällde jag upp fruktpuré i en skål om jag gav till honom. Äta och kladda själv är riktigt roligt. Vet dock inte hur mycket han tyckte om att jag störde honom i maten med mitt fotograferande (tror han börjar bli trött överhuvudtaget på det) med tanke på det här kortet som jag fick av honom...


Carmerande han kan vara ;)
Nu ska jag avsluta och dricka lite te. Behöver lite energi innan han vaknar upp igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback