Jobbcentrum

Nu är snart min första vecka på Jobbcentrum avklarad och jag kan säga att jag tycker det är bättre än vad jag först trodde. Har lärt mig en hel massa och det är faktiskt riktigt skönt att komma hemifrån ibland och prata om något helt annat än barn. Det är en ganska så skön inställning som dom som jobbar på jobbcentrum har och jag tycker att det är otroligt duktiga på att motivera och se lite mer positivt på saker som man kanske inte tänkt på. Dagarna går ganska så fort där och det känns både skönt och trist. Känner inte alls för att slussas ut på någon praktik sen så att jag skulle mycket hellre sitta på jobbcentrum några veckor till.
Idag har jag dock varit hemma hela dagen. Liam har varit på 18-månaders kontrollen och det såg bra ut. Sen fick han en spruta som han grät över i ca 5 sekunder och sen var det bra... Njae, det var nog inte ens så länge. Han är duktig min lilla pojke.

Nu ringde dom från Jobbecentrum och sa att morgondagen var inställd. Hade tydligen varit för få deltagare där idag så de hade ställt in morgondagen. Lite tråkigt men känns ändå helt ok då det är fredag imorgon och man kan lägga upp dagen lite som man själv känner är bäst. Ska dock iväg på dagen och diskutera mina ansökningshandlingar och då har jag också tid att sätta mig vid deras datorer och jobba lite.

Nu borde jag väll påbörja lite undanplock innan Linda kommer förbi med sin lilla vilde Alvin och ska stöka till igen, he he. Sen måste jag snart väcka Liam. Han har sovit i 3 timmar nu!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback