Hantverkare

Nu är han här, hantverkaren som ska såga upp mina golv. Hallen och vardagsrummet kommer de närmaste dagarna/veckan/veckorna ha uppsågat golv, i alla fall delar av det. Nu ska nevellgolvet läggas rätt och förhoppningsvis blir det bra när allt blir klart. Men med tanke på alla turer med hantverkare som inte vart riktigt kloka så vet jag inte om jag vågar stanna hemma och se på när han sågar sig fram. Nerverna sitter väll på utsidan vid det här laget. Men den här hantverkaren verkar i alla fall någorlunda vettig. När han började såga sa han att han skulle ta det försiktigt fram på vissa ställen för att inte komma emot rören som ligger under. Låter vettigt och la inte ner någon större tanke i det hela förrän han fortsatte säga "för dom sågade tydligen i dom förra gången dom var här". Då hamnade nerverna lite på utsidan igen för det här var inget som dom talat om för mig att dom gjort. Men nu ska jag inte tänka mer på det. Får bli att gå ut på gården så barnen får leka av sig sen och jag slipper se vad dom gör med mitt stackars golv.
 
Oao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback