Nemo kan gå

I helgen blev Nemo stor, riktigt stor. Han har tagit sina första steg! Först vart det ett steg och sen efter det drog han till med fem stycken på raken. Nu när han har bevisat att han kan gå vägrar han att göra något nytt försök, pruttunge. Men stor är han ändå. Borde inte dröja länge innan han knallar runt här hemma på egen hand.

Något mer oväntat som hände i helgen var att vi fick besök av farmor. Hon har aldrig nånsin varit hemma hos mig, eller oss men helt plötsligt bestämde hon sig för att hon ville hit. Hon var såklart inte ensam utan pappa och Maria var med men det var ändå förvånande. Ännu mer förvånad blev jag när hon pratade om att hon ville att vi skulle komma och hälsa på henne och att hon tänkte att hon kunde komma hit och hälsa på någon mer gång sen. Mycket förvånande. Men det är väll kanske aldrig försent att lära gamla hundar sitta.... Eller nått sånt. Ganska så trevligt var det faktiskt ändå.

Nu ska jag snart besöka sängen. Ikväll har jag intagit årets första jordgubbar. Mumsigt värre. Blev jordgubbar istället för semlor dagen till ära, men det gjorde inte så mycket. Försöker komma i form. Nån form förutom klotrund vore fint till sommaren.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback