Jag vill klämma och känna

Jul, jul, strålande jul. Dax för jul, julklappar, julkort, julgardiner och all eventuell stress som kan komma där till. Känner ni igen er? I år måste jag dock säga att jag inte känner igen mig speciellt mycket. Julklapparna är redan införskaffade och inslagna och med tanke på att vi nu ska få renovering på bottenplan så lär inte julgardinerna komma upp förrän veckan innan jul så stress känner jag inte alls. Men hur är det med julkorten?

Idag lever vi i internets underbara värld. Internet är fantastiskt till mångt och mycket men tyvärr måste jag säga att jag tycker det är ganska så trist när en del människor gått över till att bara "skicka vykort" elektroniskt och undviker att skriva på sitt namn och sin julhälsning på ett gammalt vanligt vykort och sätter på ett gammalt hederligt frimärke. Kan förstå att det är skönt att bara skicka iväg elektroniskt men hur roligt är det egentligen att få om man tänker på ett gammalt hederligt vykort i brevlådan som du kan klämma och känna lite på? Någonstans försvinner charmen när man inte kan sätta upp vykortet på kylskåpet och sedan lägga ner det i en låda när julen väl är över. Någonstans försvinner charmen för mig.

Nu ska jag ordna lite mat åt min underbara familj och sen ska jag sjunka långt ner i soffan med en kopp te, eller är det för tidigt för glögg?

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Håller med dig. Vi kommer skicka gamla hederliga vykort!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback