Finsmakaren

Jag har nu fått tillbaka min lust att laga mat så här testas det nya och goda maträtter. Har varit inne på Kenyanska grytor, indiskt och en massa annat gott. Min son Liam petar mest i maten oavsett vad som serveras. Nån storätare är han verkligen inte känd för att vara.
Här om dagen var vi lite sjuka och jag tänkte att jag gör det enkelt. Delade en kycklingfilé och kokade det tillsammans med potatis och en buljongtärning. Mosade sedan allt och hade i lite smör och mjölk. Väldigt enkelt med andra ord. Ingen Kenyansk gryta här inte. Liam åt tre portioner och säger sedan ljudligt:
- Mmmm... Vad gott! Vad duktig du är mamma!
Kanske bäst att lägga bort receptboken och göra makaroner och korv hädan efter. Första gången min son, finsmakaren, säger att min mat är god. Jag kapitulerar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback