Födelsedagsfirande i dagarna tre

Nu är helgen förbi och så väl detta årets födelsedag som jag absolut inte kan klaga på. Simon jobbade visserligen hela dagen men jag satt inte ensam hemma för det utan jag, Nemo och Liam fick en heldag med bästaste Felix istället. Först blev det hem till Felix och Aleks för lite frukost och sedan ut till lekparken så att Liam fick busa av sig lite. Efter detta blev det vandring hem till oss där vi lagade till lite mat medan Liam fick sova ut på soffan. Efter att ha ätit korv och hemmagjorda potatisklyftor så blev det lite mer bus och sedan så vart det bak. Jag (med assistans från Liam) bakade kladdiga chokladmuffins med chokladbitar ovanpå som vi skulle bjuda på på söndagen.
När klockan passerat sjuslaget kom Simon hem från jobbet. Då böt han om och for sedan till Hällabrottet för att spendera kvällen med barnen där medan jag och Felix gjorde oss i ordning för kvällen. Runt klockan åtta kom även Linda och gjorde oss sällskap. Kvällen firades sedan med vin, bubbel och en massa mys och prat innan vi tog taxi mot Harrys där vi dansade resten av kvällen. Hade en toppendag!

Jag fick aldrig mina fönster tvättade eller lägenheten städad av någon som kände för att göra det åt mig men där emot så fick jag en överraskning på fredagen när jag med posten fick ett presentkort på massage från fina Malin. Hade jag inte alls räknat med. Tack så mycket! På fredagskvällen vart det faktiskt också lite firande. Jag och Simon firade lite tillsammans eftersom han skulle jobba på min födelsedag. Det vart lite ost och kex och så åt vi kinamat. Riktigt mumsigt.

På söndagen vart det tredje dagens firande. Då var vi hemma hos Simons föräldrar i Hällabrottet. Dit kom de flesta av Simons bröder samt min pappa, Maria och min lillebror. Jag bjöd på de kladdiga chokladmuffinsen och Simons mamma var supersnäll och gjorde en smarrig marrängtårta med blåbär i.

Efter helgens sockerfrossa behöver jag nog ta det lite lugnt i veckan, men det blir nog lättare sagt än gjort.



Jag och Felix poppar bubblet och börjar firandet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback