En bra födelsedagspresent

Äntligen kan man sätta sig ner och pusta ut i några sekunder. Det har varit fullt upp hela dagen. Först fick jag dra på Liam maskeradkläder för att gå till dagis (idag var det föskolans dag och alla barnen som ville fick vara utklädda så han gick som spindelmannen) och efter det blev det att gå iväg till spädbarnsmassagen med Nemo. Efter massagen han jag lagom laga till lite att äta som jag stoppade i magen innan jag hämtade hem Liam igen. Sedan har dagen mest bestått av städning och tvättning. Behövde ta tag i vår överfulla tvättkorg men trots att det känns som att jag tvättat tusen tvättmaskiner så har jag fortfarande massor kvar. Vart kommer alla kläder ifrån?
Idag har också Simon jobbat hela dagen (kommer hem om en och en halv timme) så jag har haft båda barnen själv här. Visst är dom för det mesta snälla barn men det är ändå ganska så krävande att vara en istället för två vuxna. Det märktes speciellt när jag skulle laga till min och Liams kvällsmat, potatis- och köttfärsgratäng. Liam har inte sovit på dagis och var lite gnällig och Nemo har gått och blivit lagom mammig samtidigt som han är mer vaken än vad han tidigare har varit. Ingen bra kombination men det gick till slut och maten blev riktigt god faktiskt.

Om två dagar fyller jag år och jag har nu kommit fram till vad som skulle vara en finfin födelsedagspresent. Om någon skjutsade mig till något ställe där jag fick en ordentlig och lååång massage för att sedan få åka hem och se att lägenheten blivit ordentligt städad och fönstrena blivit tvättade och på bordet ska det stå ett kallt glas vitt och vänta på mig. Hade absolut inte varit fel!

Av Simon har jag redan fått min present, en superfin klänning från Sweet poison. Den ska jag dra på mig på lördag då jag ska ut och göra stan osäker på kvällen. Längtar lite faktiskt.









Kommentarer
Postat av: Sofie - Nybliven 2 barnsmamma-

Grattis i efterskott får jag börja med att säga!!!

Hoppas din dag va kanon!



Tuff dräkt han hade :D

Vi går också på massage, Enya älskar det, vad tycker Nemo?



Har också funderat på vart all tvätt kommer i från :S



Hoppas allt är bra med er!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback