Sol och kärlek

Jag är så glad idag! Solen skiner och man känner att våren är på väg. Liam var på bra humör imorse och berättade för mig att han tycker om dagis, vilket värmde lite i hjärtat eftersom jag då kände ännu mer att jag gör helt rätt i att låta honom gå 15 timmar i veckan.
Allt fungerar utmärkt med Nemo med. Han äter, sover och bajsar mest hela dagarna. Amningen går hur bra som helst, har inte varit något som helst krångel. Han får bra grepp och har haft sen första gången på förlossningen.
På nätterna så sover han riktigt bra. Vi är väldigt bortskämda med hur mycket han sover! Inatt åt han en gång runt midnatt och sen så sov han till klockan blev halv 5 och sen så somnade han igen och sov enda tills jag väckte honom vid halv 9. Hade jag inte väckt honom hade han lugnt kunna sova till halv 11 för det har han gjort förut, men nu skulle jag lämna Liam på dagis vid kl 9 och då får man gå upp lite tidigare.

Liam och Nemo funkar utmärkt tillsammans också. Det märks verkligen att Liam tycker om sin lillebror för han ska fram och pussa och krama på Nemo hela tiden. Blir nästan lite avundsjuk här för när man ska hämta Liam från dagis så springer han fram till Nemo och pussar och kramar och ger mig max en hastig kram innan han vänder all sin uppmärksamhet mot lillebror igen. På kvällarna när han ska säga godnatt så ger han mig en hastig kram och puss för att sedan vända sig till Nemo och verkligen mysa in sig innan Liam går och lägger sig. Men det känns riktigt bra att det går så bra och jag hoppas att det kommer fortsätta framöver.

En timme kvar tills jag ska hämta hem Liam från dagis. Undrar om jag ska unna mig att sitta i soffan och slappa under den timmen. Har under den här tiden som Liam befunnit sig på dagis kört 3 tvättmaskiner och en diskmaskin. Då förtjänar jag väll att sitta en stund? Jo, det tycker jag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback