Min kropp är INTE mitt tempel just nu

25 dagar kvar till bf och jag är trött på att vara gravid nu! Förlåt men jag måste skriva ännu ett inlägg om min graviditet då jag känner att jag snart kommer ta livet av mig om jag kommer få gå allt för länge till med den här kroppen. Älskar bebisen som rör runt där inne men HATAR allt annat som har med min kropp att göra.
Just nu är jag trött på:


- Att aldrig få sova en hel natt utan att kissa.
- Känslan att vandra runt på två stora vattenblåsor.
- Att varje gång man tappar något så överväger man om det är värt att ta upp det för att det är för omständigt att böja sig ner.
- Att halsbränna och sura uppstötningar är en del av vardagen, som att andas ungefär.
- Trodde inte att ryggen kunde göra mer ont men ryggslutet gör... eeeh... ont.
- Att magen känns som att den ska spricka när som helst.
- Att det bränner invändigt längst ner på magen.
- Att om man ska göra något så banalt som att gå i mataffären så måste man planera hela rutten i huvudet för att absolut inte behöva gå någon omväg för det är allt för jobbigt att "vandra fel håll runt bananerna"....

Några av de få sakerna som jag är trött på. Om en vecka så kommer jag krysta! Förut så har jag sagt att bebis kommer att komma den 20:e men nu har jag ändrat mig med si sådär 10 dagar så den 10:e lockar jag ut bebisen till livet utanför magen.

Imorgon fyller Simon år. Någonting som inte har med min graviditet alls att göra i alla fall! Igår var jag och pappa iväg och letade efter födelsedagspresenten till honom, en popcornmaskin. Detta var inte det lättaste att hitta. På butikerna så lät det som om dom höll på att sluta sälja denna manick, varför det? Den är ju underbar ju!
Simon råkade ha sönder sin för några månader sen och efter det så har vi fått köra med micropopcorn så han vart glad över sin present.
Varför jag kan skriva här vad det är för något är för att Liam hjälpte mig att slå in presenten när vi kom hem. Massa tejp överallt, finfint. Sen var han väldigt stolt över sitt mästervärk och sa till sin pappa flera gånger att han hade en present. Imorgon kommer Liam att sova hos farmor så att vi bestämde att Simon kunde öppna presenten lite tidigare så att Liam fick vara med.

Nu ska jag äntligen få äta lite mat! Simon kom precis innanför dörren. Han har varit iväg och skruvat med bilen så nu blir det mat. Äntligen! Så nu avslutar jag detta.

Kommentarer
Postat av: Anna B

Jag tror iofs att Simon har nåt att göra med din graviditet i högsta grad ;-)

2011-03-04 @ 06:06:51
Postat av: Me & My Baby Dolls

va spännande den här sista tiden som gravid! Jag vet att det inte är någon trst, men njut! Snart har du den lill* hos dig!



Vet du vilket kön det blir??



Kramar!

Postat av: Sandra

Hej. Hittade din blogg genom Hem till gården tråden på familjeliv. Haha, känner så igen mig i det du skriver. Jag är också gravid i v30 snart.

2011-03-11 @ 11:57:16
URL: http://billyrock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback