"Men ni GÅR faktiskt i lägenheten!"

Nu har det gått några dagar då jag varit dålig på att uppdatera igen. Illa. Får försöka bättra mig nu när det är dax att börja hitta tillbaka lite till vardagen igen. Simon har börjat jobba och Liam har idag varit till dagis så det har bara varit jag och Nemo hemma, lite ensamt faktiskt. Känns lite konstigt att vara hemma hela familjen i två veckor och sen är det bara jag och en liten fis som ligger och sover i stort sätt hela dygnet, men det går bra ändå. Mer mys för mig och Nemo och om en timme ska jag hämta hem min stora vilde också.

I lördags var Simons bror och sambo här. Vi köpte kinamat och sen satt vi och pratade och kikade lite på teven. Allt var bra förutom att grannarna under spelade hög musik. Runt halv 11 så ringde vi till störningsjouren (så som vår bovärd sagt att vi ska göra). Simon behövde inte ens berätta vilket nummer vi bor på för de förstod redan vilken lägenhet vi ringde om, vilket kanske säger en hel del? En timme efter samtalet (klockan halv 12 på natten) så ringer det på vår dörr. Då står två av grannarna utanför. Jag öppnade dörren.
"Hej. Vi vill be om ursäkt för att vi har stört er men ni kostade faktiskt oss 1000 spänn!"
Vadå vi kostade? Hade dom inte spelat så hög musik så hade dom inte fått någon böteslapp från störningsjouren så hur kan det vara vårat fel?
"Sen så jobbar en av oss natt och behöver sova om dagarna och ni GÅR faktiskt i lägenheten!"
Eeeh, va? Klart man ska få GÅ i lägenheten om dagarna, hur dumma i huvudet är dom egentligen? Jag försökte i alla fall vara trevlig och förklara att det faktiskt inte bara är vi som stör oss på dom utan att det finns fler grannar i trappuppgången som stör sig på deras musik. Dom sa att dom visste det och att dom hade pratat med dom grannarna. Men då borde dom ju veta att dom själva faktiskt stör grannarna och borde lära sig att dra ner ljudet på sin musik? En granne hade till och med satt upp en lapp i trappuppgången efter att de störande grannarna hade haft högljudd fest på en fredag. Hur visade grannarna deras respekt? Jo de drog ner lappen som grannarna skrivit och hade högljudd fest på lördagen med.
Dom pratade på och ville att VI skulle visa DOM respekt men hur visar dom själva sina grannar respekt?
Tycker det är toppen att man ringer på och ber om ursäkt för hur man betett sig, men då ska man sluta prata efter ursäkten och inte klaga på att grannarna går i deras lägenhet på dagarna (vilket är fantastiskt att dom hört eftersom jag och Simon har jobbat om dagarna och Liam har gått på dagis full tid så de har en jäkla hörsel, men det sa jag inget om). Sen borde man väll fatta att man inte kan ringa på hos en småbarnsfamilj mitt i natten utan dom kunde istället vänta till dagen efter och komma och be om ursäkt istället. Då kanske de hade både fått ur alkoholen ur kroppen samt det som dom rökt på.
Vissa grannar är bra dumma i huvudet, och JA, jag kommer att ringa till störningsjouren nästa gång med. Vill dom har dom full rätt att ringa till ÖBO och klaga på oss över att vi går i lägenheten på dagarna. Lovar att jag kan ta det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback