Gratispaket till er gravida

Fredag! Älsklingens födelsedag och allmän mysdag idag. Liam sover fortfarande middag (vet inte när han somnade eftersom jag somnade först så jag låter honom sova) och själv försöker jag samla kraft till att gå iväg och göra mig i ordning. Om en halvtimme slutar Simon på jobbet och då kommer han hem och hämtar oss och sen far vi iväg till Hällabrottet för att lämna av Liam hos sin farmor där han ska spendera natten. Märks att Liam älskar sin farmor, tjatat om att han ska dit hela dagen och han skulle absolut inte sova middag idag för han ska ju sova hos farmor sen! Token!

För er andra som är gravida där ute så tänkte jag komma med ett tips som jag har fått. Anmälde mig nyss så jag har inte hämtat ut paketet än med om ni, liksom jag, är lite av en sucker för gratisprylar när vi går här i väntans tider så har jag ett paket att tipsa om. Det är Apoteksgruppen som har kommit med
Baby to be box. Detta är ett paket med varuprover med ett värde av ca 500:-.

Annars har vi ju Liberos startväska som man kan få. Har dock ingen erfarenhet kring denna heller eftersom en inte fanns när jag fick sonen, men tillhör du en förlossning som har den så är ju det toppen! Där emot så var jag anmäld i Liberoklubben och fick ett Up&Go paket och en massa andra erbjudanden därifrån så är ni inte medlemmar där så kan det alltid vara värt att anmäla sig!

Pampers har också en babybox som du kan hämta ut. Här får ni bland annat en blöjhink som både har fått ris och ros, själv så tycker jag att den är toppen. Använder den fortfarande till sonens blöjor eftersom den stänger bort lukten riktigt bra. Ett tips är att bara kasta bajsblöjorna i den så behöver ni inte byta refill så ofta eftersom refillen tyvärr kostar lite, men kastar ni bara blöjorna med nummer 2 där i så behöver man inte byta refill speciellt ofta. Minns inte när vi fick köpa ny refill här och det kastas ju ändå blöjor i hinken dagligen. Kom ihåg att när du registrerar dig här måste du ha en dator som är kopplad till skrivare för att du ska kunna skriva ut kvitto!

Har ni fler tips där ute om liknande saker för blivande/nybliva föräldrar eller även tips för någon helt annan kategori så säg gärna till så kan jag skriva om det i bloggen här så att fler kan få chansen att få gratisprover m.m.

Nu är det badrummet och att göra mig i ordning som gäller!



Kommentarer
Postat av: Västgötskan

Är medlem sen innan både i Liberoklubben och Pampers. Men fick inget startpaket från någon. (Nej då, jag är inte bitter!) ;-)

Postat av: alexandra mamma till tove

du kan få liberos babybox fast förlossningen inte är kopplad till den,.. man mailar bara libero sen får du den på posten så gjorde jag.. och den var superbra.. :)

2011-03-04 @ 17:31:02
URL: http://axdal.se
Postat av: Anonym

Sv: vad kul :) jag tycker som sagt att den var jättebra och spännande nästan hela tiden. Skulle vara kul att höra vad ni tycker om filmen sen :)

2011-03-04 @ 18:34:57
Postat av: Madde

Gick med i Allt för föräldrar och fick gratis body från kappahl som jag fick välja ut själv och även några krämer från Hälsokraft och så kanske det var ngt mer.

2011-03-04 @ 19:53:41
Postat av: Lilla H

Ett tips om Liberis paket. Får man den inte på sin förlossning kan man bara maila libero och säga att man inte fick en väska så skickar de ut en gratis.

2011-03-06 @ 13:18:04
URL: http://haleyborg.blogg.se/
Postat av: Sofie, Texas och lillan i magen

Hej vännen!

Hur går det med dej, ingen uppdateing på flera dar, hoppas du/ni mår bra!

Hoppas det har kommit en liten bebbe <3

2011-03-07 @ 20:25:11
URL: http://daughterofrock.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback