Ge mig ett tecken eller två!

Spänd mage, spända bröst och här går man runt och vankar och hoppas på att någonting kommer att hända. Vill att bebis ska vilja komma ut snart. Jag behöver inte få igång värsta sammandragningarna just idag (de kan vänta till imorgon) men någonting annat. Visserligen har magen varit stenhård hela dagen och riktigt så hård brukar den inte vara så jag hoppas på att det är ett bra tecken.

Idag tog jag en trip till Öppna förskolan. Jag har inte varit där på evigheter eftersom min kropp inte velat sammarbeta med mig den sista tiden och oj vad det hade hänt mycket. En som jag inte ens visste varit gravid var där med sin lille plutt och allas små bebisar har vuxit upp och blivit stora. Även om det bara gått någon månad eller två sen senast så kändes det som om det var ett halvår sen jag var där sist.

Nu sitter jag bara hemma och väntar på att Simon och Liam ska komma hem. Saknar lite barnmys från min son just nu, kanske är hormonerna som talar? Lite pussar och lite kramar skulle inte sitta helt fel.

---

Du är i vecka 38.
Du har gått 37 fulla veckor och 1 full dag (v37+1).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).

Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Mån 28 mar 2011
Du har 19 dagar kvar till beräknad förlossning.

Kroppen: Nu närmar sig förlossningen med stormsteg. Se till att du vet var din partner befinner sig och att du lätt kan få kontakt.
När barnets huvud har ställt in sig brukar det bli lite lättare för den blivande mamman att andas och äta igen eftersom det blir lite mer plats upptill i magen. Allt fler känner förvärkar. Det som skiljer förvärkar från sammandragningar är att värkarna oftare gör ont. Först blir magen hård, precis som tidigare, men efteråt kan en molande känsla finnas kvar. Smärtan sitter långt ner i magen eller ländryggen och påminner om mensvärk. Långt ifrån alla får dock någon förvarning om att förlossningen är på gång. När du väntar ditt första barn är det vanligast att barnet kommer efter beräknat datum. Är du omföderska föder du statistiskt sett nästa barn två till tre dagar tidigare.

Barnet: Nu är barnet helt fullgånget och navelsträngen är cirka 50 cm lång.

Källa: Familjeliv

---


På tal om att se till att jag kan få tag på partnern till det är dax så fick jag faktiskt numret till Simons jobb igår. Kände att det kan ju faktiskt vara bra att ha då han inte alltid går att få tag på på mobilen under jobbtid. NU är allt klart för bebisankomst!





Kommentarer
Postat av: Sofie, Texas & lillan i magen

Jisses orkar du dej till öppna, det gav jag upp för 2 veckor sen =D



Går också och väntar på tecken, men det enda som är annorlunda är att hon är väldigt lugn..



Nu får dom ta och komma snart!!!



Har du också börjat känna dej lite osocial?

Jag har ingen lust att varken blogga eller träffa folk, vill bara sitta i soffan och pussa på Texas (brukar annars va mer borta än hemma).



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback