En liten uppdatering från nybliven tvåbarnsmamma

Nu har man börjat komma in i lite rutiner och man har börjat infinna sig i att man numera är tvåbarnsmamma. Mycket har hänt också, fast ändå inte. Vi har försökt komma in i allt vad amningsrutiner, bebismys och allt vad det innebär med ny bebis. I torsdags var också jag och Nemo på min farfars begravning. Helt klart var Nemo den yngsta deltagaren där men han var väldigt duktig och sov mest igenom alltihop. Efter begravningen blev det minnesstund och efter ett tag där så hörde Simon av sig och berättade att Liam hade spytt så att dom hämtade oss och vi åkte hem istället. Liam spydde två gånger och hade lite feber men framåt kvällen så var han pigg och kry igen.



Igår vart det ett besök hos svärföräldrarna. Simon behövde laga bilen (vilken gick sönder under dagarna med värkar så att vi har lånat Simons brors bil tills nu). Det tog i stort sätt hela dagen, men det gick bra ändå. Farmor tog med sig Liam ut och gjorde snölyktor och jag och Nemo kunde krypa ner i en fåtölj framför teven. Skönt. Sen på kvällen åkte vi iväg på tacokväll så vi behövde inte tänka på kvällsmaten heller vilket också var riktigt skönt.
När vi väl kom hem sent på kvällen fick jag sedan massor av frossa. Låg under flera filtar och bara huttrade. Hade riktigt ont i kroppen eftersom man spände sig hela tiden när man frös och det har varit en riktigt jobbig natt. Inte skönt med frossa samtidigt som man ska försöka amma skrikande bebis m.m. men vi klarade oss igenom den natten med. Nu mår jag lite bättre men långt ifrån bra. Tror det är att mjölken rinner till som gör att man mår lite som man mår.

Nu ska man börja tänka på vad man ska äta till lunch idag. Ikväll blir det besök hos min pappa dit min syster och sambo kommer på middag.


Kommentarer
Postat av: sandlådemamman

Haha, vilken härlig bild! Hoppas att livet som tvåbarnsmamma flyter på, av egen erfarenhet kan jag säga att vissa dagar flyter det på klockrent, och andra dagar lite mindre klockrent. :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback