Är han inte lite liten?

Simon kommer in och lägger en bunt med dagens skörd av reklam och andra saker. Högst upp i högen ligger ett lite mjukt kuvert från Semper. Han frågar om han får öppna det då det var adresserat till mig och det fick han. Inuti fanns ett litet provpaket med gröt från 6 månader. Med fanns ett brev som började med orden "Ditt barn har nu blivit 6 månader...". Visst har jag varit sjuk den senaste tiden och kanske är lite förvirrad. Jag tittade ner på det lilla knytet som låg i min famn. Han är alldeles för lelös för att kunna åla sig fram. Han verkar inte speciellt stadig i nacken för att vara sex månader och är han inte lite liten? Antingen så har min sjukdom gjort att jag varit i något komaaktigt tillstånd och att det är något totalt fel på mitt barn, eller så är det så att Semper helt enkelt har fel den här gången. När Simon flinade och skakade på huvudet så förstod jag att jag kan dra en lättad suck.

Den här dagen har bestått av läkarbesök med Nemo och sedan en tur till köpcentret för att införskaffa lite bra amningströjor. Läkarbesöket gick bra. Han hör på båda öronen och han hade inte gått ner för mycket i vikt. Dock är han lite gul så vi ska tillbaka om två dagar igen och se om gulnaden går neråt, men det var inget alarmerande just nu.

Någonting som jag insåg under vår bilresa till köpcentret idag var att Simon hade högre volym på musiken än vad han brukar ha. Eftersom jag har tappat rösten och enbart kan viska just nu så tolkar jag det att han njuter av min tystnad och gör allt för att slippa höra mitt tjat. Ja ja, med tanke på vilket fint stöd du varit den senaste tiden så låter jag det här glida förbi älskling!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback