Bokläsning

Nu blidde det ensamt. Simon fick jobb idag och jag skulle bli själv hemma med barnen, vilket är lugnt. Sen på middagen så hörde Josefina av sig och frågade om hon fick låna Nemo tills imorgon, bebissugen tant. Tänkte att det kunde vara skönt att få sova en hel natt utan avbrott då Nemo har sovit lite dåligt den senaste tiden så jag packade ihop gossarna och vandrade mot henne. Efter att ha lämnat av Nemo hos henne och våra gossar fått cykla av sig lite så gick jag och Liam och lekte av oss den sista energin i lekparken. Hemma blev jag sedan bjuden på låtsasmat i en koja som bestod av en amningskudde och en filt. Lite senare lovade jag Liam att vi kunde läsa en massa böcker ikväll nu när det bara är vi hemma. Han älskar när man läser för honom så han jublade och laddade upp inför bokläsningen. Vi kröp ner i sängen och jag började läsa om Lilla Hiawatha. Ungefär fem sidor senare så inser jag att killen brevid mig ligger och sover. Jaha, vad gör man nu då? Själv är jag en sån person som nästan får lite ångest av att inte läsa klart en bok eller se klart på en film så jag fortsatte läsa högt för mig själv. Det var ju bra det, för då fick jag läsa om att Lilla Hiawatha blev indianhövding för en dag efter att ha vunnit den stora fisketävlingen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback