Bebismoves

*gäsp*
Börjar med en ganska så tung gäspning för efter att ha läst "Bockarna Bruse" för Liam och sen legat och myst med honom för att han skulle somna så blundade jag själv till och vaknade upp en bra stund senare. Har noll koll på tiden men får väll väcka lilleman vid tretiden så blir det nog bra. Själv har jag hällt upp ett glas Cola och hoppas att det ska få mig att få en liten kick och lite mer klar i huvudet igen.

Vad har hänt sen sist då? *bläddrar i hjärnbanken*. Det har ju varit nyårsafton! Det vart en riktig mysig nyår som firades hos Simons bror och hans sambo. Blev jättemycket god mat och sen ett besök hos deras hästar vilket Liam älskar! Han tycker det är jätteroligt att få hjälpa till att ge morötter, hö och sen borsta både på lillhästen och sen sopa golv. Han går alltid runt i stallet med ett leende på läpparna och det är jätteroligt att se.
Här är ett par bilder på mig och lillkisen som togs innan vi åkte hemifrån:


 

 

Nu befinner man sig i v 28, imorgon v 29. Måste ännu en gång säga att tiden bara springer iväg och jag börjar få lite småpanik över allt som behöver hinnas göra innan bebisen kommer, och väljer den att komma tidigare så har man ju ännu mindre tid på sig. Snart ska i alla fall vaggan få komma hem till oss så att den får sin plats och sen är det babyskyddet som är nummer två i ordningen.

Nu har bebisen börjar ta riktigt stor plats i magen och man märker verkligen minsta rörelse. Hur mysigt som helst. Igår så fick den för sig att lägga hela kroppen på ena sidan av magen och det både kändes och märktes så det fick bli ett kort på det.

 

Gissa vart bebisen ligger?

 

Nu ska jag försöka ta tag i lite saker här hemma. Har i alla fall hunnit med att ringa dagis för att ändra lite dagistider så jag kan jobba imorgon och onsdag istället för enbart onsdag och nu ska jag öppna posten som jag misstänker innehåller i alla fall en räkning. Så god fortsättning på det nya året!

 


Kommentarer
Postat av: alexandra mamma till tove

jag tror den ligger på högra sidan..

Postat av: Hanna

Så fin mage du har! :)



Hihi, ser lite roligt ut när bäbisen lagt sig på ena sidan så där. :)

//Hanna

2011-01-03 @ 19:36:13
URL: http://www.metrobloggen.se/sonnenaufgang

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback