Tips om mobilbloggande sökes

Satt och funderade här om dagen angående det här om att blogga ifrån iphonen. Har inte testat på det än men tänkte att jag kanske kunde göra det. Vet att någon skrev till mig en gång om att man kunde ladda ner en app eller något för att det ska underlätta bloggandet men nu hittar jag såklart inte det tipset och minns inte alls vad det var som jag skulle ladda ner. Är det någon där ute som vet vad jag pratar om och som har några tips och råd på hur man ska underlätta bloggandet från iphone?

Den här helgen har varit lugn också. Kanske inte så konstigt då man är höggravid och det känns som att bebisen ska komma ut vilken sekund som helst. I fredags blev det bara hemmamys med lilla familjen och igår så träffade jag resten av familjen. Först ett besök i Hällabrottet där vi kikade på Jonas och Erikas kök som börjar ta form. Sen ett fikabesök hos Simons mamma och pappa, mycket trevligt. Där diskuterade vi lite om lite saker som kommer hända i framtiden. Sen på eftermiddag/kvällen så kom min pappa, hans fru och min lillebror Emil på besök. Vi gjorde tacos och hade allmänt mys. Liam var högt och lågt och skulle självklart visa alla leksaker, allt han kan och prata stup i ett. Men det är väll så det är att ha barn? Mysmongon är dom trots allt. Vi kikade också lite på Mora Träsk. Tyckte att min bror kunde starta något nytt "Mora Träsk" med någon vän, får se om han nappar på förslaget för han såg tämligen tveksam ut. Tror att om han skulle gjort det så hade han nog varit den absoluta favoritmorbrorn för Liam (hur han nu inte kunde vara det då jag endast har EN bror).

Idag ska jag iväg och jobba lite och sen får vi se vad som händer. Kanske blir ytterligare någon träff med nån kär familjemedlem, who knows... Ska börja dagen med att ta en Citadon i alla fall och sen kan jag börja känna mig lite mer som en människa igen. På återseende!

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Hej.

Jag tyckte filmen va helt okej, inte världens bsäta men helt okej att fördriva tiden med.



På tal om att blogga med iphonen så kan du göra de, men de finns ingen app. Och om du vill ha bilder i inlägget (vilket gör de mer intressant o läsa) Så får du mmsa en bild till ett speciellt nr.

kram

Postat av: Sofie, Texas & lillan i magen

Det va nog vi som pratade om det o jag har laddat ner blogpress o då kan man lägga in bilder osv.. riktigt smidig app får jag lov o säga, tror den kostade några kronor men den är värd de =)



Hoppas du har haft en bra helg!

Kram

2011-01-30 @ 18:44:18
URL: http://daughterofrock.blogspot.com
Postat av: Sofie, Texas & lillan i magen

MEN jag har ju blogspot.com så du får kika så den är kompatibel med blogg =)

2011-01-30 @ 18:46:00
URL: http://daughterofrock.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback