Nu går den snart i graven

Blir tokig! Nu orkar jag inte med mer strul. Den här gången är det datastrul vi pratar om. Min kära dator har varit med ett tag nu och nu håller den på att totalt lägga av, vilket gör att massor av saker försvårar sig för mig. Jag behöver verkligen min dator men jag har verkligen inte råd att köpa ny! Jag kommer inte kunna plugga på distans utan dator, plugga körkortet eller ens tömma min filmkamera och digitalkamera (som är behövligt!) om datorn lägger ner. Jag blir tokig! Allt går åt helvete jämt och det ska alltid göra det samtidigt. Först ska man sitta och betala en massa pengar för sjukhusvistelser och mediciner och sen så är det detta med datorn. Idag tog det först en kvart att ens få igång datorn och sen ytterligare 10 minuter för att kunna komma ut på internet. Ska det verkligen vara så? Får nog fundera på att lägga ner mina tankar om plugg på distans eller körkort, det går inte just nu. Skivan för körkortet ligger fortfarande packad i plast för att jag inte vågar stoppa in den i datorn, min dator är lite som en exlosiv vara just nu som kan sprängas vilken sekund som helst. Morr.

Har fått in lite gissningar på bebis nu och det är ju roligt. Så får vi se om det är någon av er där ute som har rätt sen :)

Bella gissar på pojke den 20:e mars.
Simon H gissar på pojke den 22:a mars.
Hanna gissar på pojke den 25:e mars.
Sofie gissar på pojke den 26:e mars.
Christian S gissar på flicka den 26:e mars.
Erika S gissar på flicka den 27:e mars.
Jonas K gissar på flicka den 27:e mars.

Rebecca T gissar på flicka den 1:a april.
Malin G gissar på flicka den 1:a april.
Sabina S gissar på flicka den 2:a april.
Anna S gissar på flicka den 5:e april.
Jenny S gissar på flicka den 9:e april.

Fler gissningar är självklart välkomna!

När min datorn har lagt av eller när jag har bestämt med Simon att jag ska väcka honom (stackars sjukling) så blir det att städa här och sen försöka sätta upp tv på väggen och skruva ihop vaggan. Kommer inte gå sysslolös idag tror jag. Men helst av allt skulle man bara vilja sitta i soffan och vila kroppen som värker överallt och magen som fortfarande känns som ett stort ömmande blåmärke. Men det får bli en annan dag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback