Nu flyttar vi!

Sitter nu nersjunken i soffan och funderar på ett glas vatten. Jag har alltid haft ett sug på Coca-cola och speciellt när jag är gravid men jag ska verkligen försöka att trappa ner det intaget. Vet dock inte om man kan säga att jag har lyckats idag då jag först har druckit en stor mugg cola när jag tog min lunch på Max tidigare idag och sen drack ett glas cola när jag kom hem och Jonas kom på fikabesök. Vet att jag borde försöka trappa ner mitt intag, men det är ju så gott! En dag den här veckan har jag lyckats med att inte dricka någon cola alls och då kände jag mig riktigt nöjd, men det är långt ifrån mitt mål som från början var att vara "colafri" måndag-torsdag och sen att jag får dricka lite cola på fredag, lördag och om jag har något kvar i flaskan till söndagen. Mitt colaberoende borde jag verkligen försöka ta tag i, men så fort jag börjar tänka på en burk med iskall cola i så börjar det genast vattnas i mungiperna. Men jag ska försöka! Men inte den här veckan för imorgon är det ju fredag och då får man väll dricka lite... eller? Kanske jag borde behöva lite push i rätt riktning.


Jag vet inte om det är graviditeten som spelar mitt huvud ett litet spratt eller om det är jag som börjar tänka otroligt annorlunda mot tidigare. Har nu kommit fram till att jag och Simon ska flytta någon helt annanstans och har till och med hittat "vårt nya boende". Får se hur det går med den saken. Först ska Simon ha ett litet samtal med ett par personer och sen ska Vi ha samtal med ett par personer till och sen kanske vi skulle åka och titta på "vårt boende" innan vi kommer någon vart... Med andra ord så kommer vi säkert bli kvar här ett litet tag till trots att suget efter det här stället nästan är lika stort som colasuget. Men vad skönt det skulle vara om man bara kunde säga "Bye bye lägenheten. Nu flyttar vi!".


Kommentarer
Postat av: Tiidan.jimsroad.com

Åh, va sugen jag blev på Cola=)



Trevlig helg=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback