Bröstinlägg

Jag känner bara att jag måste skriva ett inlägg till, det som får avsluta dagen... Fick en fråga idag om jag har fått bloggcravings och det är mycket möjligt! Jag har ju cravings på det mesta konstiga (men inte något ätbart vad jag kan komma på) så att varför inte cravings på att skriva blogg? Skära tomater och skriva blogg, det är nog mina cravings!

Nu måste jag börjar skrika lite om något som jag blir lite irriterad på. Har stött på både ris och ros om denna bild och nu känner jag att jag också måste säga min mening. Detta är bilden vi pratar om:

 

De som inte vet vem denna skönhet är så är det Miranda Kerr som har publicerat en bild på sin blogg när hon ammar hennes och Orlando Blooms son. Denna bild skapar ju skriverier eftersom det är bröst med i bilden! Det är jättehemskt för jag håller med om att man nästan ser tutten. Hade man tagit bort bebisen och allt runt omkring så skulle det kunna vara en bit av exempelvis en överarm men nu vet vi ju att det är hennes bröst som hon "viftar" med i sin egen blogg så visst är det hemskt då! Folk skriver att man mår illa när kvinnor ammar sina barn offentligt och jag kanske inte heller vill ha en tutte i ansiktet när jag sitter på restaurang men har någon lagt upp en bild i sin blogg så kunde jag inte bry mig mindre. Varför det? Jo för att jag har valmöjligheten att bara klicka bort bloggen och fortsätta till en annan sida. Sitter jag på en restaurang så tycker jag det är lugnt om man kanske försöker att amma så lite uppseendeväckande som möjligt eftersom det ändå är ett ställe där folk äter och har man betalat för sin mat vill man inte behöva gå därifrån. MEN jag kan förstå att bebisar behöver äta dom med och därför tycker jag det är ok om man i alla fall försöker kanske vrida kroppen lite in mot väggen mer och bara har bröstet framme som bebisen ligger vid. Man behöver inte klä av sig hela tröjan för att amma och man behöver inte ha brösten framme om bebisen inte ens ligger vid de (jo jag har sett det mesta). Annars bryr jag mig inte. Men detta är för att man ska respektera folk i sin omgivning. Därför ska man också hålla även snälla hundar kopplade för respekt för dom som faktiskt är hundrädda.

Nu tillbaka till brösten. Om man nu söker på Miranda Kerr, exempelvis Googlar henne och enbart kikar på bilder, så får vi se en hel drös med bilder som också BORDE VARA uppseendeväckande. Någon bild står hon i bara trosorna och den är det en fotograf som tagit så den borde väll nästan vara lite värre? Men nej, trots att den bilden är offentlig och mer naken så är det ingen som lyfter ögonbrynet åt den. Nu när Miranda lägger ut en amningbild i bloggen DÅ måste vi istället reagera. Så om jag förstår det rätt så är det ok om det är offentligt i en tidning eller på en reklamplansch och där alla barn och vuxna kan se dom men lägger hon in en bild i sin blogg (som visserligen också är offentlig men den måste du söka dig till för att hitta) så är det inte ok längre.

 

Här har vi en bild från Rolling Stones tidning men den är ju tydligen okej för den har jag inte hört någonting om. Inga skriverier, inga som ropar om att hon är ute efter att visa upp sig eller någonting. Folk kan nog till och med säga att hon är fin på den här bilden, trots att hon är naken. Det är ju tydligen ok att vara naken så länge som en fotograf har tagit bilden och den sitter på framsidan av en tidning. Så måste det ju vara... helt klart...


Kommentarer
Postat av: sandlådan

Ja jisses. Vad är det egentligen som kopplar fel hos folk som ser ett bröst och ett barn? För som du skriver så är det tydligen helt ok när hon bara visar upp brösten...



Mjanjaa, min stora tjej som är 2 år får inte välja sina kläder själv, faktiskt, men jag vet ju vad hon gillar. T.ex. älskar hon fotbollar, så jag köpte en tröja med massa fotbollar på. Den väljer hon 9 av 10 gånger. Sen den 10:e gången kanske hon vill ha en rosa tröja med bambi på, och då får hon det. Och javisst, jag köper klänningar, för jag tycker det är fint också, men vill hon inte ha klänning så behöver hon inte, för jag hatade själv när jag var liten bli tvingad till att ha klänning på mig, kändes aldrig som jag. Jag gillar färg på barn och har därför mindre plagg köpta på killavdelningen - tycker det blir lite tråkigt med svart och grått i längden, men det skulle jag (hoppas jag) tycka även om jag hade en pojke.

Postat av: Emmelie

Tack för dina söta kommentarer!



Ang ammning så förstår jag verkligen inte folk som kan bli upprörda av de. Är ju hur naturligt som helst inte sant?

Okej att man kan skyla sig lite och amma lite snyggt. Men fram med tutten och mata era barn vart ni än är säger jag!

2011-02-01 @ 06:04:09
URL: http://emmgus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback