Trött på folk

Jag är så trött på folk som tror att dom är bättre än alla andra. Jag är så trött på folk som måste snacka skit om andra bara för att dom lever ett annat liv än det som dom själva lever. Vem har bestämt vad som är rätt och vad som är fel i livet? Så länge man lever ett liv som man känner sig lycklig med så gör man väll rätt, eller? Varför ska man leva "någon annans liv" och sen kanske må dåligt för det? Varför kan inte folk bara låta alla får vara som dom själva vill vara?!

Det är så roligt att läsa om det här med genustänket bland föräldrar också. Enligt vissa föräldrar SKA det vara på vissa sätt, något annat är helt fel. Sen kan man alltid skylla på förskolan om deras barn sen kommer och säger att "rosa är en tjejfärg" till exempel. Att skylla på förskolepersonal verkar vara det nya svarta, för allt som barnen lär sig som är fel måste komma från förskolepersonalen och att dom inte är tillräckligt utbilade i genustänk eller vad det nu kan vara. Att något annat barn på förskolan kan ha lärt sig att "rosa är en tjejfärg" hemifrån och sen gått runt och lärt dom andra barnen det på förskolan sen är helt uteslutet för detta MÅSTE komma från förskolepersonalen.
Nu säger jag inte att förskolepersonalen alltid är änglar men jag tror nog att dom får ta skit som inte alls är befogat.

Nej nu ska jag sluta gnälla. Har huvudvärk och är trött, vet egentligen inte vad jag skriver längre. Glöm det och ha en bra dag!!

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Har faktiskt lite svårt för allt detta tjöt om genus hit och dit. De e nästan som om de är ett straff och klä sin flicka i rosa klänning.. Och som Ebba som så gärna ville ha prinsessklänning, klart hon fick. Men hon har bilar, tågbana o sånt med.. Tycker nästan de blivit en grej o tänka genus hela tiden..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback