Pricken

Idag har jag ont, som i stort sätt alla andra dagar just nu. Magen känns ännu mer som ett "blåmärke" nu när bebisen börjar röra sig neråt än vad den tidigare har gjort. Men nu är det inte lång tid kvar alls. Härligt härligt!

Annars har dagen börjat helt ok. Liam sov till halv 8 imorse, något som jag själv faktiskt inte märker så mycket av då jag har en snäll kille som går upp med honom på morgonen och ger mig sovmorgon eftersom jag sover tokdåligt på nätterna. Men det var skönt att han inte vaknade tidigare än så så att Simon fick sova lite längre i alla fall.
Liam har varit på ok humör hela dagen. Att söva honom gick som en dans också. Jag la mig i sängen och läste Pricken för honom och efter det så somnade han snart. Tycker den boken är så otroligt mysig. Vet att jag läste den när jag var liten och älskade den så att när vi fick erbjudande om att köpa ännu billigare böcker än bokreans erbjudanden så hamnade den självklart den i "nya samlingen". Köpte också en bok om Nicke Nyfiken, Mamma Mu, Bajsboken och någon mer men minnet sviker just nu.

Har ni några favoritböcker som ni tycker om att läsa för era barn och som era barn älskar att höra?




Igår var vi hos Simons föräldrar. Vi satt och diskuterade hur många ord som Liam kan (med bvc´s fråga i bakhuvudet). Har kommit fram till att det är massor av ord och det är svårt att säga hur många han faktiskt kan. Han kan ju peka i stort sätt vart som helst på kroppen (speciellt ansiktet) och säga vad saker och ting heter. Sen kan han massor av djur, fordon, kläder, verb och allt möjligt. Att besvara deras fråga är väldigt svårt!
Är inte orolig för att han skulle vara efter på något sätt i utvecklingen heller eftersom han leker som andra barn, pratar heeeela dagarna, sjunger, dansar och han älskar ÄLSKAR att hoppa jämnfota, vilket han också är väldigt duktig på. Jag är inte orolig alls.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback