"Nya" smaksensationer

Tack för alla gratulationer osv! Tackar här så att jag inte missar någon!

Jag tror att min omgivning snart börjar tröttna på mig eftersom jag nästan bara kan prata om lägenheten vi ska flytta in i sen. Åh så roligt det ska bli! Längtar verkligen som en tok till sommaren nu, men först så längtar jag självklart till Pyret som förhoppningsvis kommer anlända snaaaaart!

Under tiden som jag har gått runt här hemma och pratat lägenhet och varit tjock så har jag också testat på lite nya (nya för mig i alla fall) smaker som jag tänkte berätta om nu.


Root beer

Detta är en dryck som alla tycks dricka i USA. Har spanat lite på den ett tag men det har aldrig blivit av att den åkt ner i korgen när jag har varit ute och handlat. Det har den i och för sig fortfarande inte gjort men min fina Felix hade med sig den hit när hon och Aleks kom för vår Fringekväll (en kväll i veckan då vi tittar på två Fringeavsnitt). Fick smaka av henne och jag har svårt att bestämma vad jag tycker om drycken faktiskt. Den var absolut inte äcklig eller så men den smakar (och LUKTAR!) Jenka, tuggummit. Jag älskar ju Jenka så att dricka det borde vara en hit för mig men det blev något avskalat. Det känns som att man tuggar Jenka och eftersmaken är som att jag har tuggat det men jag har inte tuggat på någonting. Det känns bara.... konstigt. God dryck men är fortfarande tveksam till om den kommer få hoppa ner i min kundkorg någon dag.


Kexchoklad med blåbärssmak
Jag älskar ju kexchoklad så att självklart så har jag spanat på denna nya smaksensation flera gånger när jag vandrat genom matbutikerna och nu har den fått följa med mig hem.
Jag kan tycka att det ibland är riktigt spännande och roligt med nya smaker för att det ibland verkligen kan funka riktigt bra, den här gången tycker jag väll inte riktigt att dom har lyckats. Det smakar absolut både kexchoklad och blåbär men tillsammans så smakade det mest annorlunda, och tyvärr inte annorlunda på ett bra sätt. Har visserligen ätit upp påsen med kexchoklad (hittade enbart påsar med flera små kexchoklad i) men tycker ändå att det är långt ifrån så bra som orginalet smakar. Tyvärr Cloetta, bättre lycka nästa gång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback