När är "två veckor före förlossning"?

Idag har verkligen varit en lång dag och jag har inte alls mått bra. Har haft huvudvärk hela dagen och när jag äter Citadon så tar den inte bort så mycket av värken som den brukar göra. Annars brukar jag äta ca 1 tablett om dagen, annars försöker jag klara mig med huvudvärken när jag är hemma men idag så är jag uppe i 3 tabletter och jag är inte säker på att det är den sista! Sen har jag varit jätteyr och helt svimfärdig idag, vilket under en period under dagen var lite läskigt. Fick lägga mig på soffan på jobbet för att försöka få rätt på huvudet igen. Kände också som om jag skulle kräkas när som helst. Jag var inte illamående men det kändes som om spyorna låg och kittlade i halsen. Riktigt jobbigt. Min snälla pappa kom med matlåda som han hade köpt till mig och denna lyckades jag pina i mig nästan hälften av och då mådde jag lite bättre för en stund och klarade av att städa och göra lite arbete. Nu mår jag dock dåligt igen, har legat i sängen här hemma och vilat mig tills det vart mat.

Simon har förresten klarat sitt sista prov! Vad duktig han är! Jag trodde ju att han skulle klara det men allting kan ju faktiskt hända.

Igår när jag hämtade ut min Citadon så var det en sak som slog mig, en sak som stod tillsammans med namnet osv som inte tidigare stått. Där stod det att jag inte skulle äta Citadon dom två sista veckorna innan förlossning (fast i finare ord). När vet man att man ska sluta? När är "två veckor före förlossning"? Ska man räkna från då Pyret är beräknat? Fast Liam var ju 13 dagar tidig så att vad säger att den här inte vill kika ut tidigare? Hur länge vågar man äta Citadonen? Vet inte hur allvarligt det är om jag äter min tablett heller för max.antalet som jag får äta är 8 tabletter om dagen men så mycket försöker jag att inte äta eftersom de är väldigt beroendeframkallande. Försöker att inte ens äta en tablett om dagen. Jag vill inte heller gå runt och ha tokont i huvudet och behöva bli sängliggandes för att jag inte kan få ta min tablett, kommer inte göra mig speciellt utvilad till förlossningen heller.
Någon som kan berätta för mig hur ni skulle göra om ni var i min situation?
Kanske får åka in till sjukhuset av en annan anledning snart ändå (måste ringa iväg och titta om dom vill ha in mig) så då kanske man kan fråga, men tyvärr så verkar ju kunskapen om graviditet + Citadon minimal. Alla säger ju olika.

Nu väntar jag på att Simon ska ha sövt Liam (vilket betyder att han förmodligen sövt sig själv efter bokläsningen) och sen ska jag hoppa in i duschen. Vågar inte duscha när jag är helt ensam då jag annars kan bli svimfärdig och yr i duschen och nu när jag är det redan innan jag hoppar in i duschen vill jag nog inte vara ensam om jag tuppar av.

Kommentarer
Postat av: Sofie, Texas & lillan i magen

Fy vännen det låter verkligen jätte jobbigt =(

Bra att du inte duschar själv, har du ingen pall att sitta på?

Kan man inte ringa till läkemedelsbolaget och rådfråga dom?

Vet inte hur jag hade gjort, hade säkert fortsatt ta en men hade nog varit rädd och ta fler.

Hoppas du kan få svar för att gå och fundera är ju inte bra för huvudvärken heller =( <3

Postat av: Magdalena

Stackare!



Det var ju en märklig formulering. Det är ju omöjligt att veta?! De måste ju mena beräknat förlossningsdatum... eller?



Vill bara säga att försök att inte förvänta dig att nr 2 ska komma tidigare bara för att nr 1 gjorde det. min första var en vecka tidig och min andra en vecka sen. De sista veckorna kändes som månader.



Hoppas huvudet känns bättre imorgon.

2011-02-09 @ 21:40:52
URL: http://malikon.wordpress.com
Postat av: Fia

HAHAHA jag tror inte heller eran grill mår så bra! Jag längtar till stora grillen åker fram för då ska här grillas!

2011-02-09 @ 23:20:34
URL: http://www.ensidaomallt.se/Sofsan/
Postat av: Emmelie

Jobbigt med huvudvärk.

När har du planerat bf?

Blir du inte grymt trött av citodon? Ueh de blev jag!

2011-02-10 @ 06:36:50
URL: http://emmgus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback