Men just ja, det gör ju ont att föda!

Dom senaste dagarna har jag börjat känna ett enormt tryck neråt och det är inte skönt. Emellanåt känns det som att allt håller på att spricka sönder och man vill helst bara sitta ner hela tiden för då gör det inte lika ont. Bebisen är fortfarande som mest aktiv på kvällen så jag väntar väll en liten kvällunge igen. Skulle inte göra mig något alls eftersom jag själv är mer kvällspigg än morgonpigg.

Jag har faktiskt längtat till förlossningen. Har inte varit nervös alls utan känt att det här med förlossning är ju a piece of cake. Dagarna har gått och jag har bara tänkt på allt bra från Liams förlossning, som när jag stod i duschen och faktiskt inte hade så värst ont eller efter att jag hade fått ryggmärgsbedövningen och jag satt och åt godis i en fåtölj. Inte så dåligt alls det här med förlossning... sen kom gårdagen. Hade verkligen tokont efter att jag ställt mig upp för att gå på toaletten och helt plötsligt fick jag en aha-upplevelse - "Just fan, det gör ju faktiskt ont att föda!". Det var som om jag hade helt glömt bort den biten, biten då jag faktiskt låg och kved i duschen för att den inte längre hjälpte som smärtlindring eller då man låg i sängen och skakade för att man hade så ont och inväntade läkaren som skulle ge mig ryggmärgsbedövningen. Att föda är ju faktiskt ingen dans på rosor. Hur kunde jag glömma bort det?
Nu har jag börjat bli lite nervösare för förlossningen, men inte så att jag får ångest över den utan lite lagom nervös. Kanske det är bra för mig att ha lite ont just nu för det verkar som att jag behöver den påminnelsen.

39 dagar kvar till bf...

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Haha man väljer nog att komma ihåg de bra upplevelserna.

Jag sa efteråt att detta gör jag ALDRIG om igen. Nu längtar jag som en tok o minns bara att de gjorde ont men hur HUR ont och hur jag skrek av smärta, nej de har jag förträngt =)

Postat av: Västgötskan

Hi hi! Det kunde varit jag som skrev detta inlägget för 3 veckor sen... Var också jättelugn hela graviditeten fram till ca V.37-38 och då kom jag plötsligt på: Fan, jag måste ju föda fram ungen också?!

Lite sent att komma på det då.... ;-D

2011-02-18 @ 10:52:35
URL: http://vastragotaland.blogspot.com
Postat av: stina

hehe för mej har det varit tvärtom, ja mindes bara det onda från förlossningen med elvin å har gruvat mej denna graviditet, tills nu de senaste veckorna då ja känt att det e "lugnt" å föda barn å blabla, vill bara få ut min lilla bebis! Men igår kväll låg ja å min sambo å prata lite om förra förlossningen å då fick ja hemska flashbacks av smärtan å av att sätta i EDA (ja är super spruträdd!) å såna saker så nu vart ja lite smått nervös igen!

2011-02-18 @ 13:26:14
URL: http://mammastinsen.blogg.se/
Postat av: sara

väldigt svrt att läsa i å ä och ö i din blogg :(

2011-02-18 @ 15:30:22
URL: http://zasata.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback