Goda chokladpudding

Oj vad fort den här dagen har gått! I och för sig så vägrade Liam (ja, Liam!) att gå upp ur sängen förrän klockan blev runt halv 11. Innan det så ville han bara ligga i sängen brevid mamma och mysa och titta på barnkanalen. Missförstå mig inte, det var jättemysigt!, men efter att ha tittat på barnkanalen sen klockan åtta på morgonen så börjar man tröttna lite. Men efter att Byggar Booobie (eeeh, ja, Liams version av Byggare Bob) visats så lyckades jag övertala honom att gå upp för att få lite yoghurt i magen. Självklart hade han fått en flaska välling vid 8 på morgonen så han var ju inte helt tom i magen.
Men sen blev det lite yoghurtätande och strax efter det var det mat. Det fanns lite rester från gårdagens kvällsmat så det slank ner i våra magar. Efter detta så gjorde vi chokladbollar och sen pusslade vi det stora golvpusslet som vi har, Bamsepusslet. Liam har självklart varit helnöjd hela dagen eftersom han bara fått gjort saker som han tycker är roligt idag.
För ca en timme sen så la vi oss i hans säng och läste Lejonkungen. Mitt i boken somnade prinsen. Det är då man känner sig lite dum. Jag är en sån som inte kan släppa saker och ting utan (trots att jag självklart vet hur boken slutar) känner mig tvungen att ligga och läsa ut resten av boken. Man läser på i hundranittio för egentligen är man inte så intresserad av den men ändå kan man bara inte lägga ifrån sig den förrän man läst till sista sidan.

Nu när Liam har sovit så åt jag lite av resterna från efterrätten vi hade igår, chokladpudding och grädde. Så simpelt men oj så syndigt gott det är! Vi äter sällan det så det känns verkligen lyxigt med chokladpuddingen tillsammans med en klick grädde brevid. Kanske inte det nyttigaste men jag låtsas som om jag kommer gå bort det sen så att jag äter på utan skuldkänslor.






Kommentarer
Postat av: Natalie

Vilken liten sötnos! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback