Detta behöver man inte tänka på om man inte är gravid

Har precis läst en lista på en annan gravid mammas blogg där det stod "Du vet att du är höggravid när...". Detta fick mig att börja tänka på vad man faktiskt gör för något som man nu har lagt till vana att göra men som man inte annars behöver tänka så mycket på. En sak är när man ska parkera bilen utanför affären. Varje gång man ska parkera så måste man tänka på om det finns stor plats brevid på min sida så att jag kan gå ur, annars så måste jag gå ur tidigare. Detta är inget man tänker så mycket på annars utan då kör man in och är det lite trångt håller man ju bara in magen.
Att raka något annat än under armarna får man be om hjälp med. Jag är så stor och osmidig så att bara raka benen är någon sort osmidig akrobatik i badkaret. Nej tack.
Här har vi också trappor upp till lägenheten och ingen hiss. Härligt att vara höggravid och bo på tredje våningen ibland! Som vana så har man att jag aldrig bär någonting upp för trappen (eller så lite som möjligt) eftersom jag har fullt upp med att försöka få upp mig själv. När man kommer upp så måste man sätta sig ner och flåsa ut som om man sprungit ett maraton och inte allt för sällan känns det som om man inte får in ordentligt med syre och att man kommer tuppa av när som helst. Inte den härligaste känslan och inte heller någonting som man känt av när man inte är gravid.

Läste en punkt i listan där det stod "Man tappar något på golvet och låter det ligga för att processen med att plocka upp något är för omständigt". Detta får än att börja skratta lite eftersom detta verkligen stämmer! Det ska verkligen löna sig om man ska ta upp den saken och varje gång man lägger handväskan på golvet så står man och bannar sig över att man inte hängt upp den nästa gång man ska ha den och man är ensam hemma. Annars är det perfekt att ha en tvååring som älskar att göra saker för mamma så att när man frågar om han kan ta upp en sak så blir han överlycklig. Frågar man honom om han kan hjälpa mamma av med skora så ler han stort och ställer upp på två röda. Ibland känns det som om man kanske utnyttjar honom liiiiiite för mycket men han ser ju alltid så nöjd ut när jag frågar honom så att så länge han inte säger nej så får han gärna hjälpa mig.

Nu ska jag inte gå igenom hela listan då jag inte riktigt har tid till det utan nu ska jag fixa maten så att jag och Liam får lite i magen. Simon jobbar idag med men jag och Liam ska inte sitta hemma för det utan om en timme så ska vi gå iväg till några andra som bor här i Baronhills. Liam ville gärna leka med deras son idag så det var ju tur att dom bara satt hemma och inte gjorde så mycket.

Dax att börja göra sig i ordning. Bloggen får vara lite i oordning idag med, jag tar tag i det nån annan gång.

Kommentarer
Postat av: Sofie, Texas & lillan i magen

Hahaha ja visst är den bra =D

O senast idag så började jag skratta då jag skulle plocka upp Texas leksaker och står så bredbent att jag nästan tippar över =)

Älskar o va gravid men det ska bli lite skönt o få tillbaka sin kropp faktiskt =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback