Den människan

Om ca en månad så kommer jag att träffa på en helt ny människa. Denna människa kommer jag kanske kunna älska på två sekunder och bara dess närvaro kommer lysa upp rummet. Jag kommer att få lära mig om den nya människans personlighet, vad den verkar gilla i livet.
Även om vi skulle få ett dåligt första bemötande så är det denna människa som jag kommer få spendera massor av tid med och som jag kommer få många fler bemötanden med som både kommer vara bra och dåliga beroende på vilken sida båda av oss vaknat på.
Den här människan är en väldigt liten sak, det är sällan man har ork att lyfta en hel människa med bara ena armen. Eftersom den är liten så är den väldigt skör, men den kommer tuffa till sig med åren.
Jag kommer få visa den här människan en massa saker som den aldrig har sett förut. Snö på vintern, värme på sommaren och som en simpel sak som vad vatten är för något. Saker som vi tar för givet är något som kan vara väldigt skrämmande för den här människan eftersom den aldrig stött på något liknande förut.
Redan nu så har jag fattat stort tycke för denna människa, till och med älskar, men det är en kärlek som kommer kunna gro. Att få träffa en sån här människa är verkligen lycka, det är inte något man ska ta för givet. Hur ofta i livet får man möjligheten att träffa en människa som man redan älskar?
Om en månad så kommer jag få träffa dig. En månad till innan du kommer klampa in i mitt liv och förändra hela min familj totalt. En månad. Kan knappt vänta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback