Barnmorskebesök och mäklarprat

Nu är man hemkommen från ett besök hos min barnmorska. Det gick jättebra. Alla värden såg bra ut och jag hade ett sf-mått på 34 cm (tror jag att det var). Låg i överkant på den "fantastiska kurvan" men det gör inte så mycket. Ligger på ungefär samma mått nu som när jag väntade Liam och han vägde bara 3200 gram så det behöver inte betyda att det är en stor bebis som ligger här inne och vill ut.

Jag vägde mig också. Har gått upp ca 14 kilo sen jag blev gravid. Känner ingen panik alls inför det eftersom jag gick upp 22 kilo när jag väntade Liam. Jag känner inte heller att jag behöver stressa upp mig för något som en vikt heller eftersom jag ändå är gravid och efter att bebis, fostervatten och allt vad det nu är vill lämna min kropp så kan jag börja tänka på vad jag äter och sånt sen.

Frågade min bm om nytt recept för Citadon. Självklart hade hon glömt att höra med läkaren efter vårat sista besök så hon la upp det i datorn i början på detta och innan vi skulle gå därifrån var det godkänt och receptet finns nu på Apoteket. Måste säga att det är otroligt skönt att veta att man har ett recept som ligger och väntar där borta! Ett tag blev jag lite orolig att det skulle dra ut ännu mer på tiden och jag har inte alls många tabletter kvar nu så det var med något lättare steg man gick därifrån idag.

Pratade med pappa igår också. Han hade pratat med säljaren till bostadsrätten som vi inte fick. Dom pratade lite om mäklaren och säljaren var INTE glad. Han tyckte också att mäklaren hade betett sig väldigt illa + att han hade också fått sms i sin telefon under budgivningen och också blivit fundersam när det aldrig kom ett sms om att budgivningen var avslutad.
Papprena som skrevs på (och därför vi inte kunde lägga vårat sista bud) skrevs faktiskt bara på av mäklaren och köparna och har än så länge inte skrivits på av säljaren. Så mäklaren gjorde helt fel där med eftersom hon sa att dom var tvugna att skriva papper just då och då var ju inte ens säljaren själv på plats.
Har också börjat fundera lite på om när budgivningen väl var. Då måste ju dom andra budgivarna redan ha suttit hos mäklaren när vi hade budgivningen för annars skulle dom aldrig hunnit skriva på papper så fort. Är det verkligen ok att ett par som är med i en budgivning sitter under detta skede redan hos mäklaren? Känns som att mäklaren kan påverka en hel del då.
Jag är inte sur för det här med bostadrätten. Visst hade den varit perfekt men man kan inte få allt man vill ha. Jag är sur på mäklaren för att hon inte gjorde sitt jobb ordentligt och för att vi efteråt ska kännas orättvist behandlade. Säljaren sa att han också kunde skriva under på om vi gick vidare med "fallet" till mäklarsamfundet eller vad det nu heter dit man vänder sig om man inte känner att något gått rätt till.
Världens sämsta mäklare och inga rekomendationer från oss i alla fall! Tror aldrig att säljaren kommer ta hjälp från henne något mer heller och skadeglad som man är så kan man inte låta bli att hoppas på att hon kommer få en varning sen.

Kommentarer
Postat av: nathalie

haha jaa alltså biten som lossnade lär ju ha vari lös sedan innan utan att jag märkt det =P. Roliga var att jag inte ens bet eller nått den bara föll ner i munnen =P. Joo jag vet hon är jätte snäll =). Hade dock trott att det skulle bli svin dyyrt men det blev det inte då jag gick till en privat tandläkare och hade massa tanvårdsbidrag för att jag inte varit hos tandläkaren på några år =).

Postat av: Sofie, Texas & lillan i magen

Skönt att det såg bra ut hos bm.

Jag gick också upp 22kg med första.. försöker att hålla mig under 15 denna gången mest för att det var så tungt.



Bra att du har fått ett recept så du slipper tänka på att dom tar slut.



Usch den mäklarn ger jag inget för, stackars säljarna, dom har ju blivit lurade i princip.

2011-02-08 @ 21:11:23
URL: http://daughterofrock.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback