Alla hjärtans dag är till för ALLA hjärtan!

Varje år som det är Alla hjärtans dag så vet jag att det kan röra upp känslor. Antingen så är man lycklig och euforisk eller så är man nedstämd och deppad, om man bryr sig över huvud taget vill säga. Jag tycker att Alla hjärtans dag kan vara mysig. Det är en dag då man vill vara nära dom man älskar och visa hur mycket som dom betyder för än. Det tragiska i denna dag är att egentligen "behöver" existera över huvud taget. Alla borde komma ihåg att spendera tid och ge varandra en massa kärlek oavsett dag, men tyvärr så tror jag att vi i dagens stressade samhälle glömmer bort varandra. Man tar varandra lite för givet. Då kan en sån här dag vara bra att ha, en dag då man påminns om att man ska tänka på dom man älskar.
Alla har ju dess värre inte någon att älska, om man ska se det som en partner. Själv när jag har varit singel så har jag spenderat denna dag med någon vän och lagat lite god mat. Det har varit riktigt mysiga dagar det med och absolut inget jag inte skulle kunna göra om, men nu så vill jag helst spendera dagen med lilla familjen.

Jag vet att det finns en del singlar där ute som helt totalt deppar ihop och glömmer bort sig själva när den här dagen kommer. Det är verkligen synd. Varför ska vi sitta hemma och tycka synd om oss själva? Varför kan vi inte bara gå ut och köpa en blomma till oss själva för att vi faktiskt vill ha en blomma, eller köpa en ask choklad för att vi faktiskt är såna gottegrisar så vi vill ha den där chokladen! Det bästa för dom som varken har partner eller vän eller någon annan att spendera dagen med är att spendera den på sig själva. Gör saker som DU tycker är roligt och ät något riktigt gott som faktiskt DU älskar. Ha en ego dag! Alla hjärtans dag är till för ALLA hjärtan och inte bara dom som delar det med någon! Kom ihåg att LYCKA ÄR EN RÄTTIGHET så glöm inte att vara lyckliga!

Kommentarer
Postat av: emmy

Samma här, så brukar vi också fira det. Men nu är man en fattig student, så i år blev det inget. Men igår när jag kom hem från jobbet så hade han gjort en smörgåstårta som ett hjärta, så det var ju uppskattat :) Vad ska du göra idag då?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback