Absolut INGA studenter!

Är lite dålig på att svara på kommentarer just nu, men ska försöka göra det så snart som möjligt!
Idag blir det bara en snabb uppdatering om vad som hänt osv.

Jag skickade ett mail till bovärden för att fråga vad det var för regler som gällde här vad gäller ljudnivån osv. Dom ringde upp idag och sa att dom skulle prata med grannarna och att vi ska kontakta dom på dagen om det kommer låta något mer och på natten ska vi ringa "störningsjour". De var väldigt noga med att vi skulle göra det så det känns bra, men jag hoppas att dom sänker ljudnivån i framtiden.
För att förklara lite mer så handlar det inte om att det är lyhört här, för det är det verkligen inte! Här har man aldrig tidigare hört grannarna, inte ens om de haft fest. Enda gången man hört dom är om dom varit ute i trappuppgången och skrikit och då har vi inte ens brytt oss utan tänkt att de kommer sluta med det. Dom här grannarna drog på så hög musik att det överröstade vår tv! Har man så högt ljud på i lägenheten så måste man själv förstå att grannarna faktiskt hör dom. Förstår faktiskt inte hur dom själv klarar av att vara i lägenheten med den ljudnivån, och jag är ändå en sån som själv skulle kunna dra på musiken ganska så bra om jag inte bodde i lägenhet, men nu respekterar jag grannarna och gör det inte.

Blir mer och mer irriterad ju mer jag tänker på gårdagens besök hos barnmorskan också. Visst var hon som tog emot oss igår trevlig, men det kändes inte som att hon lyssnade på vad man sa och alltihop kändes lite konstigt ändå. Om det är en student som tar emot på möte så ska man väll bli tillfrågad av sin ordinarie bm om det är ok om studenten gör det istället? Jag såg inte skymten av henne som jag brukar ha! Sen så gick vi igenom vad hon skulle skriva och skicka vidare till förlossningen. Dom skriver hur man vill ha det och så skickar dom över det elektroniskt till förlossningen så att de snabbt får en överblick över eventuella önskemål. Jättebra MEN den där studenten lyssnade ju inte på vad jag sa och skrev vad jag ville!
Vi pratade om smärtlindring och sånt och det lyssnade hon på, men sen så sa jag att på förlossningen vill jag INTE ha några studenter för det känns som att man blottar sig nog ändå och jag skulle inte känna mig trygg med det. Detta har jag hört att man kan säga nej till och jag vill verkligen INTE ha några studenter på rummet när jag ska föda. Men då sa hon att

1) Men det kan ju vara med såna som snart har läst klart.
Jag vill fortfarande inte ha studenter för de är fortfarande inte klara!

2) Dom frågar inte alltid om man vill ha studenter utan tar med dom in på rummet ändå.
Men om jag har skrivit upp det så att dom kan se det så hoppas jag ju att dom respekterar detta för jag tänker kicka ut studenterna därifrån ändå!

3) Dom hinner inte alltid läsa det här så att då kanske dom inte ser dina önskemål ändå.
Och vad är anledning till att jag ska skriva upp önskemålen om de ändå inte tänkt läsa det? Hinner dom inte läsa så får jag väll meddela när de sticker näsan innanför förlossningsrummet då!

Efter att jag sagt flera gånger att jag ändå inte vill ha studenter på rummet för att jag inte vill ha en massa folk inne på rummet så skrev hon tillslut att jag "inte ville ha mer folk än nödvändigt på rummet". Ingenting om studenter! Sen när vi skulle gå så fick jag reda på att när mitt bf är så har hon börjat på förlossningen (fortfarande som student) och sa att "då kanske vi ses där". NEJ det gör vi inte för jag vill ju som sagt INTE ha några studenter på rummet! Känns som att hon inte skrev ner det om studenter just av den anledningen att hon själv är student och tycker det är helt ok då.
Jag brukar aldrig annars klaga om studenter är med. Hade det när dom undersökte huvudet på mig och vid en massa andra tillfällen. Har aldrig sagt nej annars (trots att jag önskar i efterhand att jag gjort det när den där studenten fick klippa trådarna när Liam skulle sy ögonbrynet eftersom hon klippe alldeles för korta trådar så när dom skulle ta bort stygnen fick dom gräva i såret med saxen för att komma åt! En student ska nog inte göra något för första gången på en unge som är 2 ½ år och vettskrämd!). Men på förlossningen vill jag inte ha några studenter. Absolut inte. Nej nej nej. Inget fel på studenter men när jag ska föda så vill jag inte ha någon som står brevid och tittar och försöker lära sig något. Absolut inte. Respektera detta!
Ska snart börja med mitt förlossningsbrev där jag kommer stryka under detta och även Simon har blivit informerad. Och fan om dom på förlossningen inte läser vad jag har för önskemål för jag har också tagit upp att jag inte vill ha morfin heller för att jag bara spyr av det, vill inte ha ännu en förlossning i spyornas tecken. Nej tack.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hoppas att störningarna upphör och skönt att bovärden i Baronbackarna tog dig på allvar- vi bovärdar drillas ju ganska hårt att rycka tag i störande hyresgäster! Alltid bra att ringa trygghetsjouren och är det tokhögt även fast klockan inte är 22:30-så ring ändå... man ska visa hänsyn alltid!

Good luck!

2011-02-23 @ 16:53:49
Postat av: Anna

När jag födde Siri var det en student som förlöste mig. En ordninarie barnmorska var med hela tiden men höll sig i bakgrunden den mesta av tiden. Jag tyckte det funkade jättebra och störde mig inte alls. Nu gick ju förlossningen så himla lätt och inget hände, men jag kan absolut tänka mig att ha en student med vid nästa förlossning. De måste ju träna på sitt yrke liksom :)

Jag tror inte att det är flera stycken som står och kollar. Så var det inte när jag födde iaf. Hon skulle visserligen bli klar ett par månader senare så hon var i slutskedet av sin utbildning så är väl annorlunda än när man är i början av den, jag vet inte.



Men självklart ska de bara acceptera att du inte vill ha någon student med på förlossningen. Riktigt dåligt om de inte gör det faktiskt!

Hoppas du får som du vill annars får ni säga ifrån ordentligt.



Kram kram

2011-02-23 @ 20:42:41
Postat av: Bella

Anna: Vet att det finns dom som är jättebra också, men har också hört historier om dom som haft studenter som stått och stirrat bredvid. Men största anledningen till varför jag inte vill ha några studenter är för att det flera gånger hänt att jag fått dåligt mottagande osv när studenter har varit inblandade när jag varit till sjukhuset för andra saker. Det är inte alltid studenternas fel utan kan också vara läkaren som försöker "spela lite cool" och sen beter sig som en skit. Vill inte riskera något och vill som sagt inte ha fler på förlossningen än nödvändigt. En student är ju alltid en person mer.



Men skönt att du har en bra upplevelse av det!!



Kram

Postat av: Anna

Aha ja men då förstår jag verkligen att du inte vill ha en student. Jättetrist att du fått sånt dåligt bemötande när de varit närvarande. Förstör jag ju liksom för alla inblandade egentligen.

Stå på dig sen när det gäller, men sen kan man ju alltid bli positivt överraskad hehe ;p



Grattis igen till lägenheten :D



Kram

2011-02-25 @ 16:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback