Julstjärnor i april

Jag måste var världssämst på att ta död eller hålla i liv i krukväxter. När jag vill att något ska leva så dör den och försöker jag ta död på den så lyckas den ju självklart överleva. Någonting som jag känner att jag är lite av en expert av att ta död på är kaktusar. Man ska ju inte vattna dom så ofta osv och jag tycker att jag gör det som krävs men tydligen så dör de bara eller blir väldigt hängiga. När jag tillslut bestämmer mig att den får gå och dö och sen kastar jag den så blir den genast pigg och fin igen.

Något annat som verkligen följer detta är julstjärnor. Varje jul har jag råkat ut för samma irriterande sak. När julen är så ser julstjärnan lite vissen ut och det känns som att den ska dö när som helst men den lyckas ändå hålla i sig över jul. Dagen efter jul bestämmer jag mig för att om den dör nu så struntar jag i att ersätta den med någon ny utan bara kastar den och genast så får den liv igen. Sedan står den där och ser frisk ut och hånar mig i fönstret. Sen kan den stå där i månader efteråt och trots att jag bara irriterar mig på den har jag inte hjärta att slänga den för nu är den ju så frisk. Som nu. Varje gång jag går in i köket för att ta vatten ur kranen så ser jag den där envisa julstjärnan som aldrig vill dö. Nu tror jag dock att Simon vattnar den för jag har inte vattnat den på evigheter så att det här året är det nog Simons förtjänst att den lever så gott. Spännande att se hur länge den håller i sig. Så speciellt röd är den inte längre i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Anna

Julstjärnor som inte vill dö har jag haft gott om! Hemska blommor! En vän till mig fick en liten en till ett helt jävla träd/buske! Han högg sönder det till slut!

Postat av: Me and My Baby Dolls

Jag har inte heller "green fingers" därför har vi bara plastblommor (gröna växter)hemma, men dem ser dock äkta ut ;)

2011-04-28 @ 21:41:05
URL: http://mybabydolls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback