Familjen

Jag är så glad att jag har så underbara människor runt omkring mig. Jag känner det allt oftare nu för tiden. Tror att man börjar tänka mer på det när man får barn, vilka som faktiskt finns där för än.

Min morfar och hans sambo är jättefina. De ringer och frågar hur det är med än och Liam får alltid lite småpengar att plocka med och ta med hem så att han kan lägga i spargrisen. Det här med pengar är en rolig sak har han kommit fram till så det är ju tur att det finns andra som kan ställa upp på den punkten efter att han länsat mammas och pappas plånböcker.
Min pappa, hans fru och min lillebror är också fantastiska. De ställer upp när man behöver det. Pappa och hans fru lånade ut pengar till kontantinsatsen när vi behövde och när det var dax för förlossning och jag fick gå hemma med värkar i flera dagar så ställde de upp som barnvakt och gav peppande ord. Det betyder mer än vad man kanske kan tro.
Simons familj har alla varit underbara dom med. Simons föräldrar ställde upp och lånade ut i stort sätt hela kontantinsatsen till oss, trots att dom själva sitter hemma och fnittrar som tonåringar eftersom de själva är mitt uppe i husköp. Sen ställer de alltid upp som barnvakt när man behöver det och de visar att dom är glada och grattar oss alltid när någonting går bra. Det värmer.

Mina barn är också totalt underbara. När vi har varit på mitt jobb och tagit med barnen så har man fått det lite bekräftat, som ett kvitto på att man har gjort rätt med dom när man träffar vissa människor där. En man har gett Liam festis ett par gånger när vi varit där och sist så visade han upp sina batteridrivna leksaker som går runt på golvet. Liam tycker det är jätteroligt, en sån liten sak. En kvinna där borta är väldigt förtjust i Nemo och vill gärna fram och hålla och visa upp honom för dom som kommer till jobbet. Då ska alla fram och kika på Nemo och kvinnan står och säger "Men han sover alltid! Han är så söt! Han är så lugn..." och då säger mannen (som jag skrev om innan) att "Hans storebror är riktigt mysig han med" och då värmer det lite i mammahjärtat.

Finns många fler man skulle kunna ta upp som ställer upp för än i vått och torrt och som är stöttande och fantastiska, men ni vet nog vilka ni är. Ni underbara människor som alltid ställer upp. Det värmer!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback