Graviditetshormoner och Chokladdoppade munkar

Nu är helgen förbi och vardagen är här igen. Jobbet på Lantmännen är slut, var sista gången i lördags så nu är det bara jobbet på Tuwa kvar.
Helgen har inneburit mycket jobb men det har ändå varit en skön helg. Jobbade lördag på Lantmännen och på kvällen drog S på bröllop medans L var hos farmor och farfar. Själv valde jag att Graviditetshormonerna (JA de har egen personlighet och alltså är en egen person från och med nu) skulle få välja kvällen för mig. De var inte sugna på något festande utan ville konstigt nog se på en svensk film på bio, något jag själv sällan blir sugen på men nu fick ju dom bestämma. Dom valde filmen I rymden finns inga känslor eftersom Beck inte gick längre. Filmen var helt ok, bättre än vad jag trodde att den skulle vara. Men eftersom jag varit sugen på att se Beck så gick jag in på Videotorget för att se om det fanns någon film jag inte sett tidigare. Hittade en Wallanderfilm som fick bli mitt substitut. Gick sedan in för första gången på Sweet chili och köpte mat. Det var en fantastiskt liten hörna med en en gullig liten tant bakom disken som knappt kunde svenska och verkade lite försynt tills hon sprang iväg till köket och började gorma på kocken på Thailändska. Mysfaktor på något sätt. Var nog Graviditetshormonerna som tyckte det med.
Cyklade sedan hem och kände den underbara doften av eld. Jag hoppades att det var någon som eldade på tomten och inte ett hus som stod i lågor eftersom jag även tyckte detta var riktigt mysigt och kändes riktigt höstaktigt.
Hemma kurade jag ihop mig under en mysig filt, satte på filmen och åt maten som var alldeles för stark men ändå väldigt god. Kände att detta måste jag göra fler gånger, fast inombords så vet jag att det faktiskt inte kommer komma så många fler tillfällen för det.

På söndagen vaknade jag klockan kvart i fem av att S stapplade in genom ytterdörren, sen var det omöjligt för mig att somna om. Klockan 8.00 valde jag istället jobb framför teven. Cyklade iväg mot Tuwa istället, kändes helt ok eftersom jag ändå hade planerat in att jag skulle ha sovit vid den tiden.

Ikväll blir det speedway. Ska bli kul att komma iväg på. Farmor ställde upp som barnvakt, Liam hade tydligen varit väldigt snäll i lördags så att hon suckade inte ens denna gång när vi frågade henne. Annars brukar det vara lite standard att hon suckar och låtsas om att hon inte alls vill vara barnvakt men känner sig tvungen till det fast hon inombords tycker att det är ganska så kul faktiskt.

Kanske man borde döpa min andra person? Nu när den får så mycket plats i mitt liv (ärligt talat är det ganska så skönt att någon annan bestämmer vissa saker åt än då jag själv inte alltid har ork). Igår var den dock inte så snäll då den bestämde sig för att bli toksugen på munkar, speciellt med choklad på. Jäkla Nice Nyfiken avsnitt som hade hundra dussin med munkar i sig. Sen hjälper det inte att titta på Biggest looser efteråt för att det är väll nästan regel än undantag att det ska finnas minst en munk i program med tjocka amerikanare i? Ja ja.. Min andra person är inte alltid till hjälp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback