Vecka 23 och ryggont delux

Du är i vecka 23.
Du har gått 22 fulla veckor och 0 fulla dagar (v22+0).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).

Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Mån 28 mar 2011
Du har 125 dagar kvar till beräknad förlossning.

Barnet: Barnet reagerar på olika sorters ljud som musik och röster. Barnet ligger ofta och suger på sin tumme. Huvudhåret har börjat växa ut och en del barn kan ha riktigt tjockt hår redan som nyfödda. Barnet hickar när det ligger i livmodern, ett nyfött barn hickar också ofta. Nu är det mer kännbart och känns igen som ett rytmiskt dunk.

---

Graviditeten tickar på, ganska så fort ändå men inte riktigt så fort som jag vill! Jag känner att den här tiden är lite av den roligaste tiden på graviditeten, men samtidigt den jobbigaste för min kropp... hittills. Roligast är för att sparkarna bara bliv starkare och starkare för varje dag som går och att omgivningen nu kan känna ordentliga sparkar om de lägger handen på min mage. Sen tycker jag det är mysigt med alla bm-besök som kommer nu. Jobbigast är för att ryggen tar mer och mer stryk ju tyngre man blir. Just nu är min rygg en katastrof! Men mycket beror nog på att jag förra torsdagen inte kunde gå på vattengymnastiken eftersom jag lagom fick öroninflammation då, den här veckan jobbar Simon kväll och kan inte skjutsa så då blir det inget nu heller. Cykla vågar jag inte och gå gör att jag bara får ont och massor av sammandragningar, sen hinner jag inte hämta Liam från dagis då. Lite jobbigt men det får man ta. Det jobbigaste med ryggen är kanske att man inte kan sitta ordentligt och att min julstädning som jag tänkt ta denna veckan inte blir av. Gör allt för ont! Idag ska jag och Liam dock försöka oss på att laga pepparkakor för första gången, bara ungskrutten vill somna någon gång!
Han är toktrött men helt enkelt VÄGRAR att sova just nu. La mig en stund brevid honom (det brukar gå lättare) men det gjorde så sjukt ont i ryggen och jag hittade inte någon ställning som passade mig. Tror att jag gjorde mer skada än nytta av mitt vridande och vändande i sängen. Lyckades också med bedriften att ha av Liams älskade käpphäst i mitt vridande. Ungar och att ha käpphästar som ska sova med än i sängen!! Får se om det går att göra något åt sen.

Jag satt och funderade igår på min ekonomi och varför jag har så mycket mindre pengar nu än vad jag tänkt, och kom på varför. Min och Liams mediciner har INTE varit billigt!! 170:- fick jag betala för det sista besöket på jourvårdcentralen när jag fick öroninflammation. Sen har jag köpt Citadon mot huvudvärk och Kåepenin mot öroninflammationen. Liam har fått nässpray och tre, ja TRE olika sorters ögondroppar/ögonsalva varav den billigaste kostade runt hundringen. Lägger man alla dessa summor ovanpå varandra så är det mycket pengar för än som inte har några. Runt tusenlappen är vi nog uppe i, tusen kronor som skulle gått till barnvagn och babyskydd. Så inte bara att vi fick köpa en madrass som vi inte räknat med utan också en massa mediciner som vi inte heller har räknat med. Tror inte att Pyret får åka bil när den kommer ut för vi har inte råd med det.

Nu ska jag försöka lägga Liam IGEN. Somnar han inte så blir det inget pepparkaksbak eftersom han måste vara piggare för det. Han har också lyckats med att tappa bort den enda nappen som han verkar ha här hemma så att önska mig lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback