Stress

Ska vi stressa ikapp idag? Stressa är det enda som jag har gjort idag känns det som, och sen heeelt i onödan. Såna dagar gillas inte! Först stressade jag upp imorse med en toktrött son för han skulle börja dagis kl 8. Han var inte speciellt pigg på att få gå upp vid 7.15 men han var så illa tvungen. Lika morgontrött som mamma. Men nu har jag faktiskt klarat morgonen riktigt bra och känt redan kl 7 att jag är ganska så pigg när jag vaknar till liv, tyvärr ligger man då kvar i sängen och slöar lite eftersom Liam inte vaknat till liv än och då blir man sen trött igen.
Varför har jag stressat idag då? Jo, jag lämnade Liam på dagis kl 8. Bestämde igår att min pappa skulle komma och hämta mig och skjutsa mig till jobbet då. Efter en massa händelser (varav en handlade om att min pappa glömt av mig) så landade jag inte på jobbet förrän runt 10.15! Klockan 11 hade jag möte på FC. Stressade igenom städning av toaletterna för att sen bli skjutsad till FC i sista minuten. Ilar iväg dit och nepps, nu var mötet inställt pga för dåligt deltagande! Hatar när dom inte kan meddela sånt! Då hade jag stressat igenom morgonen helt i onödan. Stod kvar på FC i en halvtimme och talade med personalen där och sen gick jag hem. Kändes lite tomt och konstigt eftersom jag inte kan ta mig till Karla för vattengymnastiken idag så jag har inte haft några planer förrän klockan blir 16 då jag ska hämta hem Liam igen. Ska försöka mig på lite städning, om min rygg pallar det. Får dra åt mitt "foglossningsbälte" lite extra och bara köra rak rygg och böjda knän... hm...

För att göra en kort uppdatering om Liams öga så är det fortfarande trött och "hängigt". Får hoppas att det blir bättre tills på måndag. Nu är det ögonsalvan som vi kör med för fullt.

Måste bara skriva en sista sak som jag tyckte var lite roligt. I datorn har jag lite som en "blogg" om vad som händer med Pyret och vad som händer i graviditeten vecka för vecka. Gjorde även detta med Liam och det är lite roligt att jämföra lite. Efter att jag idag hade fyllt i hur den senaste veckan varit så kikade jag in vad som stod i "bloggen" för Liam och det roliga var att det stog SAMMA SAK. Jag mådde likadant då som jag gör nu och känner bebisen på samma sätt. Lite kul att den står så lika precis på veckan med tanke på att graviditeterna i sig annars är väldigt olika och jag känner att den här graviditeten är lite värre och jag mår sämre än vad jag gjorde när jag väntade Liam, även om inte graviditeten med Liam var en dans på rosor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback