Påminner mig om mamman i "Alla älskar Raymond"

Först ska jag berätta något som förgyllde min gårdag lite, bara för att jag tyckte det hela var så komiskt.
Var tillbaka till jobbet igår efter ett par veckors sjukskrivning. Hade förväntat mig att det skulle vara jätteskitigt (vilket det var) eftersom den som städat istället för mig bara grovstädat så allt annat var ju tjock av 3 veckors damm osv. Det hade jag förväntat mig så det var ingenting, men till det komiska jag upptäckte och fick reda på. Jag var iväg förra veckan och då såg jag att den som städat istället för mig inte tvättat ur och hängt upp torrmoppen på tork efter sig. Detta är ganska så viktigt då det samlar en massa bakterier att låta det vara samt att den hinner torka till nästa gång man ska ha moppen och då drar den åt sig mer smuts. Skrev en snäll lapp (ja, chefen (min pappa) läste också och godkände lappen och tyckte det var en bra idé) och la brevid moppen. Jag vet att den som städade istället för mig inte har någon erfarenhet kring städning så detta är inget jag räknade med att hon skulle veta och då är det ju bra med "lappsystemet". Detta blev hon tydligen jättearg på när hon kom tillbaka gången efter. Att jag hade skrivit en lapp var ju förfärligt!! Att jag inte hade ringt osv. Nu har jag städat på flera olika ställen och där skriver ALLA små lappar till varandra, INGEN ringer till varandra. Pappa sa också att dom skriver lappar till varandra på deras kontor och det är aldrig någon som tar illa upp.

Det var iofs detta inte som var det komiska utan det som kommer sen. Jag var där och städade lite förra veckan och ställde flaskor och plockade upp toalettpappret m.m. som fortfarande stod på golvet i hyllorna där de skulle stå. Personen som jobbade istället för mig skulle bara jobba 4 timmar till dagen efter och sen var det slut för henne. När hon kom till jobbet hade hon tydligen blivit förbannad för att jag hade flyttat på flaskorna (och ställt dom där jag brukar ställa dom. Jag = Ordinarie personal. Alltså, detta var min arbetsplats och inte hennes). Hon skulle ju jobba där i 4 timmar så jag förstår varför hon då var tvungen att flytta om flaskor tills jag kom veckan efter + att flytta om allt papper jag ställt upp i hyllorna. Det kändes som att hon gjorde detta för att göra mig sur eller något, vilket jag aboslut inte blev! Jag skrattade faktiskt åt saken eftersom det påminner mig lite om mamman i "Alla älskar Raymond". Att ställa om en arbetsplats för att man ska jobba i 4 timmar är som att möblera om hemma hos någon för att du ska dit och fika i några timmar, något som mamman i "Alla älskar Raymond" skulle kunna göra! Ha ha. Jag fick visserligen dubbelt arbete då eftersom jag var tvungen att ställa om pappret IGEN eftersom nästa ranson papper som kom igår inte fick plats där hon hade ställt dom (där av anledningen varför jag ställde det som jag gjorde gången innan). Men jag gjorde det faktiskt med ett leende på läpparna. Såg Marie (mamman jag pratade om) med krulligt hår och hur hon ska bossa runt. Ja, den som jobbade innan gjorde nog detta för att göra mig sur för vem ställer annars om ALLT för att jobba i 4 timmar. Tyvärr gjorde hon det ju helt i onödan. Men tack ändå, fick mig ett gott skratt och berättade även detta för en annan som höll med mig. Situationen är väldigt komisk!

Skriver vidare sen om min dag som inte var lika komisk.. Hem till gården kallar!

Kommentarer
Postat av: Malin

Vad respektlöst!!! Jag hade inte tagit det lika lätt. På mitt jobb så skriver vi ALLTID lappar till varandra, ända sättet o vi tycker det funkar utmärkt! Sen skulle jag aldrig våga flytta på en pinal trots att jag varit ett halvår på samma ställe som vikariat. Men eftersom det faktiskt inte är min arbetsplats så gör jag det inte. Jobbar oxå inom städ.

Men det är som du skrivit otroligt komiskt samtidigt. Håller med om att det påminner om Marie! Hah.

2010-11-18 @ 12:13:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback