Om man hade hus...

Idag när jag vaknade så kände jag mig lite lyckligare och gladare än vanligt. När jag kikade ut såg jag nämligen massor av snö som föll ner från himlen! Tycker att det är sååå mysigt med snö. Jag vet att det inte kommer ligga kvar någon längre stund utan snart försvinna men bara att få se snön falla ner från himlen är glädje.
Jag och Liam har dock suttit inne hela dagen och har inte varit ute något och njutit av snön. Här brukar vi vänta till eftermiddagen innan vi går ut eftersom det är skönare att vänta tills Liam sovit middag och är utvilad än att han ska gå runt och vara trött och grinig. Tyvärr så var han inte lika lätt att lägga idag som igår. Igår kom han till mig och kröp upp i mitt knä och började snyfta och sa att han ville sova. Det var som om han trodde att han inte fick sova! Självklart ska min lille pojke få sova om han vill det, så jag lag honom i sängen och det kanske tog 30 sekunder innan ögonen slöts och han började småsnarka i sängen. Idag tog det en timme innan jag bestämde mig för att lägga mig på golvet vid honom. Dock inte det skönaste jag varit med om då min rygg är totalt pajj och det hårda golvet hjälpte inte direkt. Sen tog det ungefär en halvtimme innan han slöt ögonen, men när han väl gjorde det var det skönt. Höll nästan på att ge upp men jag vet hur han blir ikväll i så fall och det är INTE roligt!

I eftermiddag ska vi ta en tur till Marieberg. Tänkte kika om jag hittade någon kjol som jag kan ha till leggings (hittade ett par supersköna och fina sockor på Ullared som jag vill kunna använda också). Har inga höga förhoppningar på att hitta någon då utbudet för oss gravida absolut inte är stort men jag håller fingrarna i kors. Sen blir det en snabbtur till IKEA och köpa lite smått och gott och sen eventuellt en tur till Hällabrottet och kika på Jonas och Erikas hus som de fick i sin ägo igår.
Jag vill också ha någon som kan låna ut pengar till handpenningen! Pappa har sagt att han hade gjort det om inte deras hus redan hade varit så belånat och S mammas och pappas pelletspanna gick ju sönder så det gick en massa pengar där.
Tänk om man hade haft handpenningen och hade möjlighet att köpa ett hus. Då hade man köpt ett hus med lite renovering på badrum och kök så att man kunde fixa det och sen låna upp huset så att man kunde betala tillbaka handpenningen efter det. Då hade man inte haft några trappor att släpa barn upp och ner i med dålig rygg, man hade haft utrymme och man hade haft en trädgård där man kunde rulla snögubbar på vintern eller ställa upp en babypool på sommaren. Finns massor man skulle vilja göra om man hade hus och mycket som skulle hjälpa än i vardagen om man hade det. Allt skulle vara lite lättare då.

Liam i nya kläder från Ullared.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback