Inte vår vecka alls!

Forsättning om gårdagen...

Jag har haft ont i ryggen en tid, och sängen vi har har absolut inte hjälpt mig. Vi har en 160 madrass och en sängstomme till denna. Det dummaste man kan ha enligt mig då jag vill ha mjukare madrass än Simon, och speciellt nu när man är gravid. Att köpa två nya madrasser kostar massor av pengar, pengar som vi istället behöver lägga på babyskydd och syskonvagn. Men när jag var hemma hos pappa sist så såg jag att han hade två mjuka madrasser ståendes i hans extarum. Frågade honom hur breda dom var och han sa att de var 80 cm breda. Toppen! Vi kom då överens om att jag skulle ta den ena av dom madrasserna i extrarummet och Simon skulle få ta pappas madrass som också är 80 cm bred. Pappa vill ha mjukare madrass och kunde då byta med den kvarvarande madrassen i extrarummet. Vår madrass som vi då har hemma skulle vi ställa in i extrarummet, perfekt lösning för alla.
Igår skulle vi göra slag i saken.
Vi började med att åka till Hällabrottet för att hämta ett bilsläp. Väl där kom vi på att vår 160 madrass förmodligen inte kommer upp för pappas trappa. Ringde pappa och kom överens om att vi istället skulle ta min gamla 110 madrass som står i Hällabrottet och ställa i pappas hus, hämta madrasserna hos pappa och sen köra hem dom till oss och ta 160 madrassen till Hällabrottet. Mycket krångel men det skulle det vara värt. Allt gick bra enda tills vi kom hem till oss med madrasserna och skulle lägga ner dom i sängstommen. Då märkte vi att de inte alls passade! Den ena madrassen var 80 cm men den madrassen som jag skulle ha var 90 cm, alltså 10 cm för stort! Den stora och tunga 160 madrassen stod redan nere i släpet och ingen orkade släpa upp den igen. Så vi hade inget val. Fick låta madrasserna stå och åka iväg med den stora madrassen till Hällabrottet.
Nu till vårat dilemma igen. Vi hade ingen hel säng, HAR ingen hel säng! 80 madrassen kan vi fortfarande låna och ha användning av men nu får vi ändå ta av "bebispengarna" och åka till IKEA och köpa en madrass till mig. Köper vi en madrass vill vi gärna köpa en madrass som vi ska ha ett tag framöver. Har kikat tidigare och den bästa för min rygg kostar ca 2,500:-. Så nu i eftermiddag måste vi åka dit och köpa en madrass så vi har något att sova på inatt!

Hur gick det igår när vi skulle sova då? 90 madrassen låg redan i sängstommen så jag och Simon valde att försöka sova i den. Det gick bra, tills kl 6.00 imorse då sängen brakade ihop lite. Fick till slut upp den ordentligt, Simon drog till jobbet men jag kunde inte somna om, rädd att den ska braka ihop igen. Klockan halv 7 vaknade Liam till. Han som alltid vill sova en timme till i vår säng ville jag absolut inte ha i den ostabila sängen som vi har, så istället fick jag lägga mig med min stora mage i Liams säng. Liam sov vidare ett tag till och en annan var alldeles för pigg för att sova, men samtidigt alldeles för trött för att orka gå upp.

Förutom IKEA ikväll måste vi ringa jourvårdcentralen. Liams misstänkta ögonfluss är ingen ögonfluss och vårdcentralen hade inga tider och tycker vi ska ringa till jouren. Själv har jag (utöver huvudvärken och ryggen) en misstänkt öroninflammation och måste se över det. Gör tokont just nu! Blir ingen vattengymnastik för mig idag och får hoppas att den nya madrassen kommer göra mirakel för min rygg... Toppenvecka för oss!

(sen är dvd-dosan borta också så nu kan vi inte kika på film helller... yes)




Kommentarer
Postat av: Rebecca - Mamma till Tove

Ni verkar ha drabbats av allt på samma vecka :D

Postat av: Rebecca - Mamma till Tove

Ni verkar ha drabbats av allt denna veckan :D

2010-11-18 @ 21:54:55
URL: http://rebeccathoren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback