Dagisfoton

Nu har vi äntligen varit iväg till en läkare som förstod att det faktiskt inte var ögonfluss Liam har! Tack så mycket, äntligen! Antingen har han en vagel (som inte syns?) eller så har han fått någon ytlig skada. Har i alla fall fått recept på några ögondroppar eller om det var ögonsalva som är starkare än det han tidigare har fått så om en vecka är han förhoppningsvis bra igen.
Någonting som slog mig idag igen är att ingen läkare som vi möter på presenterar sig längre. Funderar på om de inte har tid och att det är nedskärningar som gör det hela eller varför man inte har vett att göra det. Idag hade vi ännu en läkare som inte presenterade sig och som var lite lagom nonchalant, men han var bättre än hon på jourvårdcentralen.
Det jag också tycker är lite komiskt är hur läkaren alltid vet bättre än oss föräldrar. När jag säger att Liam säger att han får ont av ljus och att han helst inte vill ha ljus i ögonen för att han verkar ha besvär av det så säger läkaren att det inte alls är så. På dagis berättade dom att Liam hade fått ha ett värmeljus framför sig, men det ville han tydligen inte ha. Var det för att det var varmt eller? Annars brukar det ju gå hur bra som helst. Men eftersom läkaren säger att så inte är fallet så är det väll dagis som ljuger...

Lite mer sol i min vardag (förutom att vi fick en tid över huvud taget till vc) var att Liams foton från dagis har kommit. Fina killen! Nu ska jag bara vänta på att Simon slutar jobba och efter att vi sedan varit och handlat lite så ska vi försöka välja ut vilka bilder som är bäst. Kommer bli svårt.







Imorgon ska jag och Liam förmodligen baka pepparkakor. Får se hur det går, men det går säkert bra. Liam är en klippa i köket när man ska laga mat så att pepparkaksbak borde väll gå som en dans?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback