Bamse, Vargen och underbara läkare som faktiskt existerar

Nu är helgen förbi och det har hänt lite saker här hemma. Jag ska ställa mig med julbaket snart så att det blir en snabb uppdatering om det viktigaste.

Igår fick vi hem våra små kattungar. Eller, det skulle egentligen bara ha varit en kattunge som vi hade tänkt döpa till Stitch men sen var det en annan kattunge som stod utan ägare. Den som egentligen skulle ha den lille hade backat ut i sista stund så istället fick vi förfrågan om vi inte skulle ha den med. Vi tänkte att det är inte så mycket jobbigare med två kattungar och sen har de nytta av varandra så då fick den lurvbollen följa med hem till oss med så nu har de fått namnen Bamse och Vargen.

 

Andra uppdateringen är ännu en uppdatering om Liams öga. Idag har vi varit till vårdcentralen igen och ÄNTLIGEN träffat en läkare som inte bara lyssnade på vad jag hade att säga utan även TRODDE på vad jag sa. När jag sa att Liam inte tyckte om ljus så sa hon inte bara "Nej men han har inga problem med ljus" utan istället testade hon honom och såg att han faktiskt har problem med ljus! När jag sa att Liam hade ont och att det inte rann något från ögat sa hon inte "Det är nog ögonfluss eftersom han är förkyld" utan TITTADE faktiskt på ögat och frågade om han har börjat skela lite på ögat också (Äntligen! För det är också ett problem) och tyckte att det är något som vi borde kolla upp. Hon skrev inte ut någon ögonsalva eller något med rådet om att vi ska vänta en vecka till utan istället kontaktade hon ögonmottagningen och fixade en remiss för Liam dit. Idag känner jag att det är en ganska så bra dag faktiskt. Vi fick träffa en läkare som var trevlig och som lyssnade och faktiskt gjorde några tester och för första gången så kändes det som att någon tog oss på allvar. Det känns verkligen hur skönt som helst! Nu hoppas jag bara att ögonmottagningen ska göra detsamma. Har fått tid kl 10.00 imorgon, om dom inte ringer till Simons mobil och säger att vi kan komma redan ikväll.

Nu till julbaket. Julcheesecake och jordnötsbräck är bara ett par av sakerna som står på dagens meny. Nu ska det bakas av!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback